به گزارش ونگ وا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه ۱۲ دی در گفت‎و‎گوی زنده تلویزیونی با مردم، ضمن تبریک سال نو میلادی، ولادت حضرت مسیح و میلاد امام حسن عسکری (ع) در پاسخ به پرسشی در زمینه حجم بیکاری و افزایش میزان اشتغال در کشور اظهار کرد: مساله اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور است. در میان همه مسائلی که حائز اهمیت است، اشتغال مهم‌ترین مسئله است و بیکاری می‌تواند معضلی بسیار بزرگ برای جامعه ما باشد.

وی افزود: بسیار نگران کننده است که در خانواده‌ای یک یا دو یا سه جوان بیکار وجود داشته باشد. یک جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله که توان مالی برای ازدواج و شروع زندگی ندارد و علت آن نیز عمدتا نبود اشتغال است برای جامعه ما بسیار حیاتی است و باید برای افزایش اشتغال برنامه مشخصی داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمعیت محصل دانشگاهی در طول چند سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است، تصریح کرد: جمعیت محصل دانشگاهی ما از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر درسال گذشته امروز به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است و هر روز نیز جمع قابل توجهی به فارغ التحصیلان ما اضافه می‌شود و در کنار آن‌ها کسانی هم هستند که به دانشگاه نمی‌روند و آن‌ها هم به اشتغال نیازمندند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نتیجه برجام به نفع همه است گفت: همه شاهد نتیجه‌ای بهتر در سال آینده خواهیم شد و به این نتیجه می‌رسیم که برجام به نفع همه است. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نتیجه برجام به نفع همه است، ادامه داد: همه شاهد نتیجه‌ای بهتر در سال آینده خواهیم شد و به این نتیجه می‌رسیم که برجام به نفع همه است.

روحانی در پاسخ به این پرسش که آیا میان وزاری اقتصادی دولت دعوایی وجود دارد، اظهار کرد: بین وزرای اقتصادی هیچ دعوایی وجود ندارد اما ممکن است رسانه‌های ما از اظهارات مختلف وزرای ما وجود دعوا را برداشت کنند اما تنها اختلاف کارشناسی میان وزرا وجود دارد که اگر در جایی این اختلافات تند شود، من حتما ورود پیدا می‌کنم و این وظیفه رئیس جمهور است که این کار را انجام دهد اما اختلافات کارشناسی طبیعی است و چیزی فراتر از آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که موضع دولت در برابر نوسانات ارزی اخیر چیست، اظهار کرد: ما در محاسباتی که داشته‌ایم وقتی که موضوع نرخ ارز مطرح شد بر روی ارقام کنونی آن تاکید نداشتیم و بودجه سال آینده را که البته در آن به این موضوع که نرخ ارز بر چه مبنایی خواهد بود اشاره نمی‌شود. نرخ دلار را ۳۳۰۰ تومان در نظر گرفته‌ایم که البته باید بگویم نرخ ارز فعلی نرخ قطعی نیست و کاهش پیدا خواهد کرد چرا که برای دولت ثبات بازار از همه چیز مهم‌تر است و ما می‌کوشیم که بازار را قابل پیش بینی بسازیم و دولت نیز به دنبال افزایش قیمت ارز نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: عده‌ای در خارج از کشور به دنبال وارد کردن سرمایه خود به ایران هستند و می‌خواهند بدانند با تبدیل کردن دلار به ریال و یا تبدیل کردن ریال به دلار چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین ما نرخ ارز را به قیمت مشخص و کاهش یافته خود باز خواهیم گرداند.

ایسنا