حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران مذاکرات بین ایران و ترکمن گاز را موفقیت آمیز اعلام کرد و گفت در آینده نزدیک همکاریهای فی ما بین ارتقاء خوبی خواهد داشت.

به گزارش  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران حميدرضا عراقی ضمن تشریح اهداف سفر به ترکمنستان طی سه روز گذشته و انجام مذاکرات و ملاقاتهایی با معاون رئیس جمهور ، وزیر انرژی ، وزیر خارجه و مدیر عامل شرکت ترکمن گاز ترکمنستان با حضور سفرای دو کشور گفت : در این مذاکرات تفاهم نامه ارتقاء همکاریهای دو کشور درخصوص واردات گاز به ایران ، سوآپ و همچنین تدوین استراتژی های ارتباطات آتی دو شرکت بررسی شد و مقرر شد موارد اختلافی توسط کمیته های مشترک دو شرکت طی دو ماه آینده با برگزاری جلسات بررسی و نتیجه نهایی جهت تصمیم گیری اعلام شود .
وی ارتباط دو کشور را براساس حسن همجواری و استراتژی های دو کشور برای مشارکت در تجارت جهانی گاز و نه به عنوان نیاز ایران اعلام و گفت : قرارداد واردات گاز از ترکمنستان به ایران همچنان تا ۵ سال آینده برقرار خواهد بود و هر دو کشور متعهد به اجرای کامل آن هستند و در این مذاکرات برای ارتقاء همکاریها برای پس از ۵ سال آینده نیز بحث شد .

مهندس عراقی همچنین به موقعیت بسیار مناسب ایران برای سوآپ گاز ترکمنستان به دیگر کشورها اشاره و گفت ما آمادگی خود را برای سوآپ گاز این کشور به مقامات رسمی ترکمنستان اعلام کردیم.

وی در پایان امضای این تفاهم نامه را براساس همکاریهای دو جانبه دو کشور عنوان و خاطر نشان کرد این تفاهم نامه مابین مدیران عامل دو شرکت و با حضور سفرای دو کشور تنظیم و پس از تأیید مقامات رسمی ترکمنستان قابلیت اجرایی خواهد داشت .