فرماندار نکا در جلسه شورای اداری این شهرستان در جمع مدیران دستگاها که به میزبانی نیروگاه شهید سلیمی برگزار شد گفت: دستاوردهای دولت دستاورد همه نظام است مدیران باید اقدامات را به مردم ارائه کنند تا مردم امیدوار شوند.

جعفر احمدی با اشاره به اقدامات خوب دولت در همه بخشهای سیاسی اقتصادی اجتماعی و… گفت دولت دکتر روحانی طی سه سال رشد اقتصادی منفی ۶/۸ کشور را به مثبت۴/۷ رساندکه البته ممکن است برای مردم ملموس نباشد  که کارشناسان معتقدند رشد اقتصادی  سالهای بعد برای عامه قابل لمس است. همچنین تورم حدود ۴۰ درصد رابه زیر ۱۰ درصد رساند وی هچنین به تلاش دولت در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی در سالهای اخیر و نیز گسترش تجارت و افزایش صادرات بعد از برجام و… را از اقدامات اساسی دولت بیان کرد که می تواند مسیر توسعه کشور را روشن نماید.

وی درباره اقدامات اساسی دولت در سطح شهرستان نکا گفت پروژه های بزرگی مانند سد گلورد، چهاربانده کردن جاده نیروگاه، کمربندی و ورودی آن و…  اشاره کرد که در سالهای اخیر اعتبارات خیلی خوبی داشتند و بزودی به بهره برداری می رسند. وی همچنین گفت با پرداخت ۱۷۵ میلیارد ریال وام به ۴۵ واحد صنعتی نکا طی ماههای اخیر بزودی رونق و شکوفایی بیشتری در سطح شهرستان خواهیم بود.

فرماندار نکا از اعتبارات ۱۷/۵ میلیاردی تملک دارایی شهرستان در سال جاری اشاره کرد که برای اموراتی آسفالت و آبرسانی روستایی تکمیل شهرک مسکن مهر پل ۳۰ متری و دیگر بخش های شهرستان اولویت بندی و توزیع شده است

در ابتدای این جلسه مهندس نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در سخنانی ضمن خوش امد به مهمانان توضیحاتی درباره معرفی نیروگاه و تاریخچه آن بیان کرد  افزود در حال حاضر نیروگاه نکا با ۳۷ سال عمر و نیز تحریمهای سالهای گذشته با تلاش پرسنل خود قطعات مورد نیاز خودرا تامین و در ارزیابی های وزارت نیرو ساهاست رتبه برتر را به خودش اختصاص می دهد.

وی گفت این نیروگاه ۳۳ شهید و ۱۵۰ جانباز راتقدیم انقلاب کرد که از این تعداد ۲۵ نفر در اثر سه مرحله بمباران رژیم بعثی به شهادت رسیدند.

در این جلسه شورای اداری دکتر طاهری مدیر جهاد کشاورزی نکا گزارشی درباره اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارت برف و سرما به باغداران مرکبات بیان کرد. وی گفت نکا با ۵۵۰۰ هکتار باغ مرکبات و ۱۲۰ هزار تن محصول حدود ۶۵ درصد خسارت دید که اکنون خرید محصولات درجه یک تا ۳ و همچنین  پرداخت کمک به ازای هر کیلو پرتقال دور ریز باغداران به میزان ۳۵۰ تومان خبر داد و افزود قرار شد تا حدود ۳۰۰۰ تن مرکبات دورریز در نکا خسارت دریافت نمایند. و همچنین برای تحویل پرتقال درجه ۳ به مراکز آبمیوه گیری به قیمت ۵۵۰ تومان و تحویل پرتقال درجه بالاتر به مراکز تعاون روستایی محدودیت ندارد و اکنون ادامه دارد.