معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مسئولان باید وارد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شوند و مسائل و مشکلات را خردتر کرده و با برش استانی ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در قم، افزود: مسئولان اجرایی با برنامه ها و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی عملیاتی تر برخورد کنند تا اهداف آن سریع تر محقق شود.
وی ادامه داد: مسئولان باید نسبت به دسته بندی مسائل و مشکلات پیش روی طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی اقدام و از کلی گویی نسبت به این چالش خودداری کنند.
احمدی پور با بیان این که کلی گویی، مشکلات طرح های نیمه تمام را حل نمی کند، اضافه کرد: هر اقدامی که لازم است تا طرح های نیمه تمام در سریع ترین زمان ممکن به مرحله اجرا درآید باید بررسی و در قالب پیشنهادی ارائه شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال باید مشخص شود واحدهای صنعتی که نتوانسته اند از تسهیلات بانکی بهره مند شود با چه موانعی مواجه شده اند؟
احمدی پور تصریح کرد: دستورالعمل های های اقتصاد مقاومتی برای سراسر کشور یکسان است، برخی استان ها توانسته اند با تعامل مناسب با بانک ها از تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی ارائه می شود به خوبی بهره مند شوند، ولی استان هایی از جمله قم درگیر مسائلی در این زمینه هستند که نیازمند بررسی و تلاش بیشتر می باشند.
وی هم چنین با اشاره به گزارش های ارائه شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان قم، گفت: این گزارش ها نسبت به گزارش های قبلی، به سمت و سوی قالب تخصصی رفته است، اما همچنان ایرادها در ملاحظات قانونی، ساختاری و فرآیندی که برای تحقق این سیاست ها لازم است، برطرف نشده است.
معاون رئیس جمهوری افزود: مسئولان استان قم باید مشخص کنند که طرح ها چه میزان پیشرفت دارد تا جایگاه استان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص شود.
احمدی پور بر اولویت بندی طرح های در حال اجرای استان قم تاکید و بیان کرد: باید طرح های نیمه تمام با رویکرد تسهیل گرایانه و استفاده از منابع بانکی به چرخه فعالیت برسند و در نهایت خروجی کار مشخص کند که چه حجم از فعالیت با چه میزان اعتبار در این استان اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: روند پیشرفت طرح ها باید مبتنی بر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد.
وی هم چنین با اشاره به فرآیندهای اداری که در استان قم اصلاح شده است، گفت: اگر این فرآیندها منجربه رضایت ارباب رجوع و صرفه جویی شده است، باید به برخی استان ها که در این حوزه دغدغه دارند اعلام شود.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این جلسه گفت: مسئولان نسبت به مشکلاتی که احصا کرده اند شناخت کافی داشته باشند و راه حل ارائه دهند.
سعید شیرکوند افزود: اگر مشکلات حل نشد در قالب یک پیشنهادی که قابل راستی آزمایی و ارزیابی پیشرفت باشد، ارائه دهند.
وی اضافه کرد: این پیشنهادها توصیه ای، اخلاقی و انشایی نباشد تا گره ای از کار باز کند.
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و مسئولان استانی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد؛ در این جلسه مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی از جمله پرداخت نکردن تسهیلات مورد نیاز آن ها از سوی بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.