ونگ وا: در جلسه مدیریت بحران شهرستان نکا با اشاره به سرمای پیش رو و نیز احتمال عدم توافق و قطع گاز از سوی کشور ترکمنستان، افت فشار گاز در مازندران و نکا دور از ذهن نیست پس همه باید آمادگی کامل داشته باشند.

فرماندار نکا در این جلسه به مدیران شهرستان تاکید کرد در صورت افت فشار گاز تحت هیچ شرایطی نباید گاز منازل قطع شود بنابراین به مراکز عمومی ادارات صنایع و نانوایی ها مرغداریها و… هشدار داده شود تا آماده استفاده از سوخت جایگزین را داشته باشند. وی همچنین هشدار داد همه خبازان شهرستان باید دوگانه سوز شوند و درصورتی که این کار را انجام ندهند سهمیه آرد آنها قطع می شود.

جعفر احمدی همچنین از مردم خواست صرفه جویی کنند و افزود در صورتی که مردم دمای اتاق را یک درجه کاهش دهند موجب صرفه جویی حدود ۶ درصدی گاز می شود.

غلامیان معاون فرماندار نکا هم با اشاره به اینکه هر کپسول گاز می تواند یک نانوایی را تا سه روز تامین کند از خبازان خواست در این خصوص آمادگی لازم داشته باشند.

محمودی بخشدار مرکزی هم در این جلسه بر لزوم پیش بینی و تامین سوخت جایگزین در همه مراکز تاکید کرد تا بتوان براحتی بحران احتمالی را مدیریت کرد.

در این جلسه همچنین نسیانی رئیس اداره گاز نکا ضمن تاکید بر جایگزینی سوخت گاز در ادارات، صنایع، مرغداریها، خبازیها و… تاکید کرد و افزود برای اجرای مانورآمادگی صبح یکشنبه گاز ادارت شهرستان قطع می شود.

به گزارش ونگ وا بدلیل عدم وجود خط لوله اصلی گاز در مازندران و قرار داشتن در انتهای شبکه، با افزایش مصرف گاز در دیگر استانها، مازندران با افت فشار مواجهه می شود که به گفته مسئولان با تکمیل خط لوله دامغان نکا تا سال آینده این مشکل مازندران برای همیشه حل می شود. از طرفی استان مازندران در مسیر خط لوله گاز از ترکمنستان به ایران قرار دارد که تا کنون مشکل چندانی نداشته است و چون هر ساله اوایل سال میلادی موعد تمدید قرارداد گازی بین ایران و ترکمنستان است این روزها زمزمه می شود مسئولان ترکمنستان خواستار افزایش بی رویه قیمت و نیز مطالبات سالهای ۷۶ تا ۷۸ را بصورت یکجا خواهان هستند و چون ایران نمی خواهد زیر بار زور برود احتمال عدم توافق با این کشور و قطع گاز ترکمنستان وجود دارد و در این صورت بحران گازی بخصوص در مازندران در زمستان امسال  اجتناب ناپذیر است.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه مدیریت بحران نکا جعفر احمدی فرماندار نکا با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پشت قضیه ۹ دی مردم بودند و این مردم هستند که همیشه حامی نظام و ولایت هستند و این روز متعلق به احاد مردم است نه گروه خاص، جناح خاص و یا افراد خاص و کسی حق ندارد این روز و این حماسه را به نفع جریان سیاسی خاص مصادره کند.