ونگ وا: شورای اسلامی دوره چهارم در نکا در مدت حدود سه سال فعالیت سه شهردار و دو بار سرپرست در مجموع با انتخاب ۵ مدیر برای شهرداری رکورد قابل توجهی را در کارنامه خود ثبت کرد.
از طرفی طی این مدت سه بار تغییراتی را در ترکیب اعضای شورا شاهد بودیم که بازهم قابل توجه است.
ترکیب ۹ نفره شورای شهر نکا پس از آغاز به کارش در شهریور سال ۹۲ مهندس سید میرزا اسدی معاون وقت شهرداری را با ۹ رای بعنوان شهردار انتخاب کردند. یک سال بعد اعضای شورا تصمیم به تغییر شهردار می گیرند و اسدی را وادار به استعفا و حسین جان محسنی آکردی ( معاون اسدی) را که در سفر حج بسر می برد را به عنوان سرپرست شهرداری منصوب و مهندس سید عیسی میری قلعه سری یکی از اعضای شورا را با ۹ رای بعنوان شهردار انتخاب و به استانداری معرفی می کنند. از طرفی تازمانیکه حکم شهردار از سوی استانداری صادر شود چند ماهی طول کشید شهرداری با سرپرستی محسنی اداره شد. این درحالیست که محسنی یک ماه در سفر زیارتی حج بوده و در این مدت مهندس روح الله جمشیدی اردشیری جانشین محسنی شهرداری را اداره می کرد.
مدت تصدی مهندس میری در شهرداری به دو سال نرسیده که وی به طرز مشکوک از سمت خود استعفا داد. (هرچند در متن استعفا بیماری خودش را ذکر کرد).
شورا بازهم به سراغ مهندس محسنی رفته تا بعنوان سرپرست شهرداری مشغول شود. شورا همچنین مدتی به دنبال فرد مناسب برای پست شهرداری گشت. نهایتا از میان گزینه های مختلف مهندس مرتضی حسنی را با ۵ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به استانداری معرفی کرد.
مهندس حسنی در دوره سوم شورا به مدت شش سال شهردار نکا بود و در آغاز به کار شورای دوره چهارم حرف و حدیث های زیادی درباره فساد اداری و مالی در مدیریت شهرداری در آن دوره رسانه ای شد و افرادی هم در این رابطه محکوم شدند.
به غیر مورد آخر همه انتخابهای شورای چهارم با ۹ رای قاطع بود و دیدیم که اینطور عمر مدیریتی آنها کوتاه بود. حال باید دید با انتخاب شهردار جدید با ۵ رای موافق در برابر ۴ رای مخالف، آیا این آخرین انتخاب شورای دوره چهارم است؟ البته لازم به ذکر است هنوز نمی توان حسنی را شهردار دانست و باید منتظر بمانیم تا استانداری چه تصمیمی نسبت به انتخاب شورای شهر نکا می گیرد.

منبع: مجله هفت روز