فرماندار بهشهر بر ضرورت تامین سوخت مورد نیاز روستاهای این شهرستان در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی، نانوایی ها و مرغداری ها برای دوگانه سوز کردن در اسرع وقت اقدام کنند.

 سید خالق سجادی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان افزود: برای سوخت دوم مرغداری ها مشکلی وجود ندارد و همه واحدهای مرغداری براساس قانون هر مقدار سوخت لازم داشته باشند ، ارائه می شود.
وی اظهار داشت : متاسفانه برای سوخت دوم و جایگزین مرغداری ها استقبال خوبی در شهرستان انجام نشده است و از ۴۸ واحد مرغداری که سرکشی انجام شده است؛ تنها ۱۱ واحد سوخت جایگزین دریافت کرده اند.
این مسئول گفت : با توجه به اینکه یک هفته از فصل زمستان را پشت سر گذاشته ایم و باید این سه ماه زمستان طی شود و سرمای بیشتری را در انتظار هستیم، رعایت و مدیریت مصرف سوخت در منازل، ادارات و واحدهای مختلف گازسوز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار بهشهر ادامه داد: افت فشار گاز از مسائلی است که در زمستان هر سال به دلیل افزایش مصرف شاهد هستیم و باید مصرف را به درستی مدیریت کنیم.
سجادی با تاکید بر نظارت بر بازار فروش وسایل گرمایشی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت باید نظارت کامل بر بازار داشته و گشت های مختلف نظارتی در بازار فعال شود تا از گرانفروشی در بحران و سرما جلوگیری کنند.
وی ادامه داد : تاکید ما بر پایداری سوخت در منازل مسکونی است و از اواخر ماه گذشته تاکنون شاهد افزایش مصرف بوده ایم .
سجادی گفت : میزان مصرف گاز از ۶۵۹ هزار متر مکعب در آخرین روز آذر به ۷۰۷ هزار مترمکعب در هفتم دی رسیده است که نشان می دهد صرفه جویی و مدیریت نشده و و باید این مصرف مدیریت شود.
فرماندار بهشهر افزود : با توجه به اینکه شرکت نفت اقدام به توزیع کوپن نفت سفید در بین روستاییان کرده است ، براساس اظهارات رییس شرکت نفت بهشهر در این شهرستان همکاری خوبی انجام نشده و در توزیع کوپن نفت سفید روستاییان عقب هستیم.
وی ادامه داد : حتی یک برگ کوپن سفید نفت هم در بین روستاییان توزیع نشد که امیدواریم بخشداران و شوراها و دهیاران همکاری بیشتری اعمال کنند.

ایرنا