استاندار مازندران گفت که تکمیل طرح های آبرسانی استان شتاب می گیرد و تصفیه خانه آبرسانی به شهرهای گروه الف در بابل نیز خرداد ۹۶ بهره برداری می شود.

 ربیع فلاح روز چهارشنبه در جریان بازدید قائم مقام وزیر نیرو از این تصفیه خانه در روستای درونکلای شرقی بابل ، افزود : خوشبختانه مدیران مجموعه آب و فاضلاب در مازندران عملکرد بسیار مطلوبی را از خود ارائه کردند و سیاست های کلی تامین آب شرب و آب کشاورزی مشخص شده است.
وی گفت : اگر تا خرداد ۹۶ طرح تصفیه خانه آبرسانی به شهرهای گروه الف مورد بهره برداری قرار گیرد ، اعتبار آن از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین خواهد شد.
او ادامه داد : اگر این طرح تا خرداد ماه سال آینده افتتاح نشود به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست ، چرا که نباید اجازه داد در تابستان ۹۶ شهرهای گروه الف با کمبود آب شرب مواجه شوند.
استاندار مازندران گفت : متاسفانه در استان مازندران طرح های آبرسانی همانند طرح آبرسانی شهر چالوس بیش از ۳۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
وی افزود : خوشبختانه دولت ۲ میلیارد دلار برای مهار آب های سطحی در استان های مرزی کشور اختصاص داده است ، ولی مازندران از این اعتبار بی بهره ماند در صورتی که این استان نیز جزو استان های مرزی و نیازمند توجه ویژه است .
فلاح گفت : در صوریت که بتوانیم آب شرب و کشاورزی را در استان تامین کنیم در حقیقت امنیت غذایی کشور را تضمین کرده ایم.
وی افزود : طرح های بزرگی همچون سد هراز و گلورد در مازندران در حال اجراست که انتظار داریم این طرح ها از سرمایه گذاری خارجی برخوردار شوند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست : هم اکنون در شهرستان بابل با کمبود ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه مواجه هستیم و مجلس آمادگی کامل دارد برای تکمیل طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف تمام توان خود را به کار گیرد.
حسین نیازآذری افزود : با احداث تصفیه خانه اضطراری، ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب سد البرز به شهرهای گروه الف تزریق شده است که با افتتاح تصفیه خانه اضطراری دوم در همان مکان، ۳۰۰ لیتر دیگر به آن اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: بی انصافی است که آب شهرهای گروه الف از بابلکنار عبور کند اما روستاهای مسیر این بخش از این نعمت بی بهره باشند.
نماینده مردم بابل بیان کرد: هم اکنون بسیاری از روستاهای بابلکنار با مشکل آب شرب مواجه هستند و خوشبختانه وزارت نیرو نیز برای آبرسانی به روستاهای همجوار نگاه بسیار مثبتی دارند.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس هم گفت : برای استان مازندران به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که مشکل آب شرب داشته باشند.
ولی اله نانوا کناری افزود : در روزهای تعطیلات عید جمعیت بابلسر و فریدونکنار چهار برابر جمعیت فعلی می شود و مشکل آب شرب در روزهای عید در این دو شهرستان بسیار حادتر می شود.
وی گفت : برای احداث سد البرز میلیاردها تومان هزینه شده است بنابراین می طلبد روند تکمیل آبرسانی به شهرهای گروه الف شتاب بیشتری بگیرد./ ایرنا