فرماندار آمل از تلاش برای ایجاد پایانه تجارت خارجی در آمل تا ۲ سال آینده خبرداد.

احمد منفرد در همایش نقش پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری در اقتصادمقاومتی در محل دانشگاه آزاد اسلامی آمل از تلاش برای ایجاد پایانه تجارت خارجی در آمل تا ۲ سال آینده خبرداد.

وی گفت: در سال جاری بیش از ۱۳۰ سانتیمتر برف در آمل ثبت شده است که ۷۰ سال اخیر بی سابقه بود و به محصولات آسیب وارد کرد؛ در حال حاضر برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز به همت همه مسئولان داریم.

منفرد با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اقتصادمقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است،ا فزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ۵ فروردین در شهرستان شکل گرفت و جلسات مختلف به منظور حل مشکل واحدهای صنعتی برگزار شد که در این راستا بیش از ۳۳۰ میلیاردتومان تسهیلات در اختیار مازندران قرار گرفته که آمل رتبه دوم را در جذب آن دارد و بیش از ۱۵۰ واحد صنعتی در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد صنعت استان در شهرستان آمل قرار دارد، گفت: ولی بخشی از واحدها دچار مشکل هستند که با توجه به اعطای تسهیلات از سوی دولت در جهت رفع مشکلات آن ها هستیم.

این مسئول با اشاره به لزوم شناخت ظرفیت های آمل برای پیشرفت آن، اضافه کرد: زمانی زمین های کشاوری ما بایر بود و هر ۳ سال یک بار کشت می شد ولی امروز ضریب بهره وری در یک زمین کشاورزی بیش از ۲ بار است و در برخی اراضی کشت شالی، اردک و پرورش ماهی به صورت بیولوژیک صورت می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه آمل از لحاظ تاریخی جزو قدیمی ترین شهرها حتی با قدمت ۷ هزار سال است، افزود: نام شهر آمل، قدمت بالای هزار سال دارد و با توجه موقعیت استراتژیک دارای مرز با تهران دارای اهمیت بسیاری در بخش توریسم و گردشگری است ولی کمتر از این توانمندی استفاده شده است.

منفرد با اشاره به جمعیت در حدود ۳۹۰ هزار نفری شهرستان آمل و نزدیکی به پایتخت، گفت: آمل دارای ۸ بخش مرکزی و سه اقلیم کوهستانی ، جنگلی و جلگه ای و دشت است و بزرگترین پدیده جغرافیایی به نام قله دماوند از افتخارات کشور ماست.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ رشد و تولید علم حرف اول را در منظقه می زند، گفت: پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۰ جزو کشورهای اول منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی گام مناسبی در زمینه تولید مقالاتی که در مراجع و منابع معتبر جهانی پذیرفته شده، برداشته، گفت:همان طور که مقام معظم رهبری در بحث تولید علم و نقش آن ر تربیت نسل جدیدتاکید دارند،با توجه به اینکه آمادگی کشور در رشد علمی در سایه تربیت نسل جوان است امیدواریم ماحصل آموخته های دانشجویان مراکز علمی در تولیدات دیده شود./ ایسنا