۵۰۰ هزار استخدام بی حساب و کتاب در دولت قبل صورت گرفت که بخش عمده آن شرایط لازم را نداشت. امروز در نهاد ریاست جمهوری اتاق ها پر از نیرو است که از بیکاری جدول حل می کنند (خنده حاضران)
 اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور اسبق ایران و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با فعالان اقتصادی، اجتماعی بوشهر در استانداری گفت:
– انتظاری که از دولت تدبیر و امید برای اشتغال بوده هنوز محقق نشده، چون در آن هشت سال انقدر بی رویه خرج شد که شیره اقتصاد کشور کشیده شد و سیستم اداری را برهم زدند که برای اصلاح لاین وضعیت زمان نیاز است.
– تحريم ها را كاغذ پاره مي دانستند، ولی تحريم اگر ادامه پيدا كرده بود كشور از دست ميرفت
– به سمتی پیش می رفتیم که جامعه جهانی با ما مثل عراق عمل می کرد و نفت در برابر غذا نصیب مان می شد.
– مردم در سال ۹۲ رای به اعتدال و اداره کشور با حساب و کتاب دادند و اکثریت گفتند با شعار نمی شود کشور داری کرد
– اینها که می گویند برجام اثری نداشته، ناحقی می کنند و نمی دانم چگونه می خواهند پاسخ خدا را بدهند.
–  در دوره تحریم ها کشتی های ما با پرچم دیگران تردد داشت، نفت ما را با نسیه هم خرید نمی شد، کشتی ها بیمه نبودند، با بانک های جهانی قطع ارتباط کردیم و  بسیاری از آسیب ها، ولی الان بهبودی نسبی حاکم شده است.
– البته قرار نبود با برجام همه چیز ارزان شود، چون به همان میزانی که تورم داریم و الان مراکز رسمی رقمش را ۸ درصد اعلام می کنند، گرانی هم هست. حال آنکه شروع دولت یازدهم تورم کشور به ۴۰ درصد رسیده بود و اگر این وضع ادامه می یافت، کشور فلج می شد. اگر اقتصاد سالم باشد، باید به تورم یکی، دو درصد برسیم
–  ۵۰۰ هزار استخدام بی حساب و کتاب در دولت قبل صورت گرفت که بخش عمده آن شرایط لازم را نداشت.
امروز در نهاد ریاست جمهوری اتاق ها پر از نیرو است که از بیکاری جدول حل می کنند (خنده حاضران)