حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علوي، در اين جلسه با بيان اين كه جامعه اطلاعاتي كارآمد و پرثمر با جديت در مسير تامين امنيت گام بر مي دارد، تصريح كرد: همدلي، تعامل و پيوند مستحكم كاري دستگاه هاي امنيتي، امنيت پايدار را به دنبال داشته است.

 به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومي استانداري، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علوي، وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران در جلسه شوراي اداري مازندران، با اشاره به اين كه مازندران ديار علويان و سرزمين شهد پرور است، گفت: همدلي و همگرايي در استان توفيق بزرگي براي بهبود مسائل و خدمت به مردم است.

وزير اطلاعات با بيان اين كه همدلي و هم افزايي موجب استحكام و پيشرفت امور است، افزود: همدلي و وحدت و برادري در مسير خدمت بايد حفظ و تقويت شود.

وي با اشاره به اين كه استاندار مازندران مديري با معرفت، با ادب و داراي جاذبه است، تصريح كرد: دستاوردهاي حوزه امنيت پنهان ولي محصول آن بسيار ارزشمند است.

علوي با بيان اين كه تندرستي و امنيت دو نعمت ناشناخته است، گفت: قدر امنيت را نمي دانيم وقتي از دست رفت متوجه ارزش و منزلت آن خواهيم شد.

وزير اطلاعات با اشاره به اين كه امروز با فداكاري و جانفشاني سربازان گمنام نظام مقدس جمهوري اسلامي، امنيت كامل در كشور برقرار است، خاطر نشان ساخت: همت و تلاش استاندار و دستگاه هاي امنيتي استان در جهت تعميق امنيت استان قابل تقدير است.

وي با بيان اين كه مازندران در پيوستن به اهل بيت ( عليهم اسلام ) سابقه طولاني داشته و دارد، ابراز نمود: نخستين حكومت مواليان اهل بيت با حمايت مردم علوي مازندران در اين منطقه برقرار شد.

وزير اطلاعات با اشاره به اين كه مازندران در دفاع مقدس هم در همه جبهه ها و خطوط مقدم با لشكر ۲۵ كربلا حماسه آفريني كرد، افزود: حضور در سرزمين مازندران توفيق و نعمت الهي است.

علوي با اشاره به اين كه امنيت، مسئله و اولويت اول كشور است، عنوان داشت: هر  حركت مشكوك دشمن با اشرافيت اطلاعاتي خنثي شده است  و امروز دستگاه هاي امنيتي با حركت اطلاعاتي دانش بنيان بسياري از تهديدهاي امنيتي را با كمترين هزينه خنثي مي كنند.

وزير اطلاعات با بيان اين كه جامعه اطلاعاتي كارآمد و پرثمر با جديت در مسير تامين امنيت گام بر مي دارد، تصريح كرد: همدلي، تعامل و پيوند مستحكم كاري دستگاه هاي امنيتي، امنيت پايدار را به دنبال داشته است.

وي با تاكيد بر اين كه اقتصاد، فرهنگ و رسانه هم نيازمند امنيت هستند، گفت: همه بايد تلاش كنيم تا امنيت را براي سرمايه گذاري فراهم نماييم و دستگاه هاي امنيتي از سرمايه گذاران به خاطر توليد و كاهش تورم و ايجاد اشتغال حمايت همه جانبه مي كنند.

وزير اطلاعات با اشاره به اين كه لازمه سرمايه گذاري امنيت است و اشتغال بايد توسط بخش خصوصي و سرمايه گذاران ايجاد شود، بيان كرد: پيوند مردم با نظام زير ساخت امنيت پايدار است و در عرصه خدمت، مسئولين جداي از مردم نيستند و از جنس مردمند و اين روحيه براي استمرار نقش مردم در عرصه هاي مختلف ضروري است.

علوي، با بيان اين كه در فرهنگ اسلامي برآوردن حاجت مردم و خدمت به آنان نعمت بزرگ الهي است، ياد آور شد: همه در معرض امتحان الهي هستيم و اين مسئوليت ها حوزه امتحان و آزمايش است و مسئولين بايد توفيق خدمت به مردم را شكرگزار باشند.

ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به اين كه وزارت كشور كاهش آسيب هاي اجتماعي، تكريم ارباب رجوع و تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي را به عنوان محورهاي كاري استان ها در سال ۹۵ ابلاغ كرد، گفت: در حوزه آسيب هاي اجتماعي، تمامي محلات آلوده و حاشيه نشين پاكسازي و ساماندهي شد و در مبارزه با مواد مخدر، در حوزه هاي پيشگيري، درمان و مقابله با سرشاخه ها و قاچاقچيان خرد اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته است.

استاندار موضوع ساماندهي سواحل را از ديگر دغدغه هاي استان برشمرد و افزود: در ۳ سال گذشته طي دولت تدبير و اميد، نسبت به سال هاي گذشته شاهد ۶۳ درصد كاهش غريق در سواحل استان بوده ايم.

مقام عالي دولت در استان، راه اندازي مركز رصد اجتماعي را از ديگر اقدامات مهم حوزه اجتماعي در مازندران عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: با اقدامات صورت گرفته و فعال كردن ستاد هاي شهرستاني كاهش طلاق، ضمن توقف روند رو به افزايش طلاق در استان، شاهد كاهش اين آسيب بميزان ۱٫۴ درصد در استان طي سال جاري بوده ايم.

ربيع فلاح، مشكلات زيرساختي را از مهم ترين دغدغه هاي استان برشمرد و با بيان اين كه راه هاي مواصلاتي و درون استاني مازندران به دليل ارايه خدمات ملي پيش از اين ها بايد به انجام مي رسيد، گفت: تا كنون بالغ بر ۴۳۰ ميليارد تومان از اعتبارات سفر كاروان دولت تدبير و اميد به مازندران پرداخت شده است و اميدواريم با جذب مابقي اين رقم پروژه هاي زير ساختي مازندران تكميل شود.

رييس شوراي اداري استان، به تكميل سدهاي مازندران اشاره كرد و با بيان اين كه مازندران در برخورداري از آب شرب مطلوب فقير است، ياد آور شد: عليرغم اين كه بارش باران در مازندرن قابل توجه است ليكن كمتر از ۱۰ درصد آب هاي سطحي استان مهار مي شود و در صورت تحقق اين دو مهم، توليد محصولات كشاورزي استان تا ۱۰۰ درصد رشد خواهد نمود.

استاندار با اشاره به اين كه در توليد برنج در استان بميزان ۸ درصد رشد را شاهد هستيم و در دولت تدبير و اميد بر روند واردات اين محصول نظارت شده است و خريد تضميني از كشاورزان را در دستور كار قرار داديم و مطالبات اين بخش را هم بموقع به كشاورزان پرداخت نموديم، تصريح كرد: در سال جاري با افزايش توليد مركبات بميزان ۱۵ تا ۲۰ درصد در استان رويرو بوده ايم، ليكن با بروز سرماي اخير خسارات زيادي به كشاورزان و باغداران وارد شد كه با تلاش هاي صورت گرفته از سوي دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي، حمايت هاي لازم از سوي دولت صورت گرفت و بخشي از اين خسارات در حال جبران است ومي طلبد تا بيمه كشاورزان جدي گرفته شود و موانع پيش روي آن برداشته شود.

ربيع فلاح با اعلام اين كه در توزيع بسته رونق توليد با اختلاف قابل ملاحظه نسبت به استان هاي ديگر در رتبه نخست قرار داريم، عنوان كرد: تا كنون ۷۸۳ واحد توليدي از تسهيلات اين بخش بهره مند شدند و بالغ بر ۳۲۵ ميليارد تومان از اعتبارات بسته رونق توليد استان به واحدهاي توليدي داراي اولويت پرداخت شده است.

استاندار به كاهش ذخاير خاوياري در درياي خزر اشاره كرد و با اشاره به اين كه در دولت تدبير و اميد برنامه هاي خوبي براي جبران اين زيان در استان به اجرا درآمده است، تصريح كرد: اجراي پروژه هاي پرورش ماهي در قفس و راه اندازي خطوط كشتي هاي تفريحي و توريستي از جمله اقدامات استان در درياست.

وي گردشگري را از حوزه هاي مهم استان دانست كه بخش قابل توجهي از اشتغال در اين بخش متمركز است و ابراز داشت: مشكل اصلي اشتغال استان در بخش دانش آموختگان است و بحمدالله اقدامات خوبي از جمله در حوزه ارتباطات با حمايت و همكاري وزارت ارتباطات در حال انجام است.

استاندار با اشاره به اين كه با همكاري بنياد نخبگان، پارك علم و فناوري و اداره كل فناوري اطلاعات و ارتباطات استان ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان استان شناسايي شدند، اعلام كرد: با تلاش هاي صورت گرفته ۱۷۳ نفر از افراد نخبه مازندراني كه از استان مهاجرت كرده بودند، به مازندران بازگشتند.

نماينده عالي دولت در مازندران، ايجاد مركز نوآوري فناوري اطلاعات در استان را از كارهاي نو برشمرد و اظهار داشت: در اين راستا هدف گذاري بر روي ايجاد ۱۰ هزار شغل در استان است.

وي به انعقاد تفاهم نامه با ۱۸ شركت فناوري اطلاعات برتر كشور در راستاي تقويت اشتغال در استان اشاره كرد و تصريح نمود: تا سال آینده دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه چهار هزار شغل پایدار توسط بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات در مازندران ایجاد خواهد شد .

استاندار با اعلام اين كه نرخ بيكاري در استان در سال ۹۴ از ۱۲٫۷ درصد به ۱۲٫۱ درصد و در ۳ ماهه نخست امسال ۹٫۸ درصد كاهش يافته است، ابراز نمود: نرخ تورم در مازندارن در دولت تدبير و اميد همواره از نرخ كشوري پايين تر بوده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره اين كه مازندران از نظر سياسي استان مهم و تاثير گذاري است، افزود: در انتخابات هفتم اسفند ماه ۹۴ مازندران در بين استان هايي كه بالاي ۲ ميليون نفر مشاركت در انتخابات را داشتند، بالاترين ميزان مشاركت را ثبت نمود و در استان حتي يك صندوق راي هم ابطال نگرديد و همواره اجراي قانون و مشاركت حد اكثري محور برگزاري انتخابات بوده است.

رييس شوراي تامين استان، افزود: همراهي و همدلي بين قوا در استان مثال زدني است و بحمدالله در حوزه امنيتي در اغلب جرايم شاهد كاهش آمار در مازندران هستيم.

همدلي و هم افزايي موجب استحكام و پيشرفت امور است / پيوند مردم با نظام، زير ساخت امنيت پايدار است
همدلي و هم افزايي موجب استحكام و پيشرفت امور است / پيوند مردم با نظام، زير ساخت امنيت پايدار است
همدلي و هم افزايي موجب استحكام و پيشرفت امور است / پيوند مردم با نظام، زير ساخت امنيت پايدار است