نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه فساد سیستماتیک شده است و مشکل اصلی ما آلوده شدن برخی از دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد است اگر این روند ادامه یابد شاهد کاهش اعتماد مردمی باشیم.

فساد در ایران سیستماتیک شده است / مناطق آزاد به کانالی برای واردات تبدیل شدند

به گزارش ونگ وا به نقل از سایت خط امید، احمد توکلی در مراسم یادواره شهدای حوزه عاشورا بهشهر اظهار کرد: با ظهور گرفتاری‌ها از انقلاب پشیمان نشویم مردان انقلاب، ظلم و فحشا را از نزدیک دیدند اما با اتحاد دست ب دست هم انقلاب را ساختند اما بی‌اعتمادی الآن مردم از دروغ‌گویی بالایی‌ها نشات گرفته است.

 وی افزود: با افزایش رفاه اجتماعی و راحتی، به امیران شباهت پیدا کردیم و سختی‌های قبل انقلاب و ناحقی‌ها را فراموش کرده‌ایم. فراموش نکنیم ظلم اثر وضعی خودش را بر جامعه می‌گذارد و اگر حرکتی صورت نگیرد، مردم را از دست می‌دهیم، بنابراین ضرورت دارد برخورد جدی با این پدیده نابودکننده شود.

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه فساد سیستماتیک شده است و مشکل اصلی ما آلوده شدن برخی از دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد است اگر این روند ادامه یابد شاهد کاهش اعتماد مردمی باشیم.

  سخنران مراسم  بابیان اینکه باید با عاملین اصلی مبارزه کرد گفت: مقام معظم رهبری مسیر هدایت را به ما نشان دادند اگر ما با گرایش به چپ و راست مسیرمان را گم‌کرده‌ایم خودمان مقصریم.

 توکلی تأکید کرد: مال‌اندوزی رهبران کشور، فقر مردم را به همراه دارد و کسانیکه به دنبال این مسائل هستند هرگز مردم را درک نخواهند کرد.

 وی بابیان اینکه همه مردم در منازلشان افراد حقوق‌بگیر دارند، اظهار داشت: مردم نسبت به دریافتی و اندازه مبالغ حقوق حس شخصی دارند. اولین بار اعلام کردم یک فرد ماهیانه ۳۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده است. آن فرد گفت اگر این دریافتی را نداشته باشم زندگی‌ام نمی‌چرخد! بعداً مشخص شد آن فرد ۵۷ میلیون تومان حقوق می‌گرفت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در هر جامعه‌ای برای دور ماندن از شرارت باید فضا را برای امربه‌معروف و نهی از منکر آماده کرد چراکه تذکر اقلیت کم اثر و بی‌اثر است متأسفانه خرابکاری از بالا شروع شد و این موضوع سبب شد تا جامعه خراب شود. فراموش نکنیم امربه‌معروف و نهی از منکر از بین جامعه ما طرد شد.

وی بابیان اینکه آیا تأثیر تحریم دشمن بیشتر است یا فساد، خاطرنشان کرد: ترک فساد و پارتی‌بازی و مقابله با دریافتی‌های نجومی ازجمله اقداماتی است که می‌توانیم با امربه‌معروف و نهی از منکر مانع پیشرفت آن‌ها شویم چراکه تأثیرگذاری آن‌ها در جامعه ما بیشتر از تحریم‌های دشمن است.

احمد توکلی با تأکید بر اینکه نفرت عمومی مردم از فعل حرام دریافتی‌های نجومی سرمایه بزرگی برای دولت است تصریح کرد: ما همه نسبت به هم مسئولیم، چه‌بسا کشورهایی که شرایطشان از ما بدتر بوده و با مبارزه با فساد موفق عمل کردند. اگر نمایندگان ما بر این باور باشند که باید برای مردم و منطقه کار کنند به این نتیجه می‌رسند که می‌توان مبارزه کرد.

سخنران مراسم امشب با تأکید بر اینکه کودتا در ایران رخ نخواهد داد تصریح کرد: حمله‌های نظامی، کودتا و انقلاب مخملی هرگز ایران را از پا درنخواهد آورد تنها عاملی که حکومت را ساقط می‌کند فساد است.

وی خطاب به افرادی که به دنبال افزایش مناطق آزاد بودند گفت: در حال حاضر ۲۱ منطقه ویژه در کشور داریم که سهم واردات ۸۶% و سهم صادرات ۱۴% است که این ارقام نشان‌دهنده این مهم است که پیشنهاد دولت برای تصویب ۶ منطقه آزاد و ۷ منطقه ویژه بدون توجه به ناکامی صادراتی ۲۱ منطقه موجود در ایران بوده است. به‌واقع قرار بود این مناطق سکوهایی برای افزایش صادرات باشند اما متأسفانه به کانالی برای واردات تبدیل‌شده‌اند و سهمی در صادرات کالا ندارند.