معاون عمرانی استاندارمازندران گفت که برای تکمیل زیرساخت های حمل و نقل برون شهری مازندران حدود یکهزار کیلومتر از راههای روستایی استان در سه سال گذشته آسفالت شد.

 علی نبیان ‘ افزود : این راهها با تامین قیر یارانه ای آسفالت شده است .
وی طول راههای روستائی مازندران را ۱۰ هزارکیلومتر اعلام کرد و گفت : آسفالت این راهها گام ارزشمندی برای بهبود وضعیت تردد ناوگان حمل و نقل برون شهری استان است.
** الکترونیکی شدن خدمات حمل ونقل درون شهری مازندران
معاون عمرانی استاندار مازندران به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای الکترونیکی شدن خدمات حمل و نقل درون شهری استان اشاره کرد و گفت : در حوزه حمل و نقل شهری ، کارتی شدن بلیت های تاکسی و اتوبوس در ساری اجرا شده و در شهرهای بابل و آمل نیز این اقدام درحال انجام است.
وی با بیان اینکه وجود کارت های زیاد در دست مردم ، ارائه خدمات باید تک کارتی شود ، افزود : انتظار است که همه شهرداری های مازندران در حوزه حمل و نقل درون شهری و کاهش مشکلات ناشی از پول خرد ، فرآیند الکترونیکی شدن حمل و نقل شهری را جدی بگیرند.
** خط اعتباری ویژه برای نوسازی حمل و نقل درون شهری مازندران
معاون عمرانی استاندار مازندران به حمایت دولت با اختصاص اعتبارهای لازم برای نوسازی ناوگان تاکسی واتوبوس شهری استان اشاره کرد و گفت : در سال های اخیر خط اعتباری خوبی برای نوسازی ناوگان حمل نقل تاکسی و اتوبوسرانی شهرداری های استان اختصاص داده شده و ثبت نام نیز ادامه دارد.
نبیان افزود : نوسازی بیش از ۷۰دستگاه اتوبوس شهری با ۳۰میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری آمل جای قدردانی دارد.
وی توسعه حمل و نقل همراه با سازگاری محیط زیست را یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید بیان کرد و ادامه داد : پویایی و سازگاری همپای با تکنولوژیک بودن کشورها را می تواند به عنوان کشور پیشرفته مطرح کند./ ایرنا