مدیرکل حمل و نقل، پایانه‌ها و راهداری مازندران خبر داد

مدیرکل حمل و نقل، پایانه‌ها و راهداری مازندران از نصب ۱۰۰ نقطه دوربین تردد شمار در مازندران خبر داد و گفت: دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای قابلیت درج سرعت لحظه‎ای و میانگین بین دو دوربین را دارد.

به گزارش ونگ وا، احمدآفرین محمدزاده بعد از ظهر امروز به‌مناسبت هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه کوهستانی، ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران با داشتن راه‌های مواصلاتی متعدد ۱۰ درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: باید محورهای مازندران مورد توجه مسؤولان امر قرار گیرد.

محمدزاده از وجود ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و ۳۳ اکیپ راهداری در مازندران خبر داد و اضافه کرد: در بحران‌های متعدد ایمنی و بازگشایی راه‌های در اسرع وقت از سوی راهداران انجام شد.

مازندران از لحاظ کاری استان پرچالشی است

وی با بیان اینکه از لحاظ کاری مازندران استان پر چالشی است، گفت: تاکنون در ارائه خدمات حوزه حمل و نقل و راهداری مشکلی در استان ایجاد نشد.

مدیرکل حمل و نقل، پایانه‌ها و راهداری مازندران، اولویت اصلی کار در اداره حمل و نقل جاده‌ای را توجه به مسائل ایمنی دانست و ادامه داد: آشکارسازی علائم، جداکننده‌ها، ایجاد روشنایی، روکش آسفالت از مسائلی است که به صورت فیزیکی با رفع نقاط پر حادثه در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

این مسؤول آموزش رانندگان، موتورسواران و ارائه خدمات به عابران را از برنامه‌های مستمر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران برشمرد و تصریح کرد: با کمک بخش خصوصی ۱۹۵ پل عابر پیاده ایجاد شد و در بخش آموزش توزیع کلاه ایمنی رایگان نیز در دستور کار قرار گرفت.

محمدزاده از ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران خبر داد و افزود: آموزش‌های مستمر به‌صورت فیزیکی و ایمنی بازخورد مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران با داشتن ۱۶۸ شرکت حمل و نقل سالانه ۵ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جابه‌جا می‌شوند، اظهار کرد: ۱۲۴ شرکت حمل و نقل کالا در مازندران فعال است که ۱۴ میلیون تن کالا را جابه‌جا می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل، پایانه‌ها و راهداری مازندران به فعالیت ۲۰ هزار دستگاه وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون پرداخت و گفت: حدود ۴۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت دارند که دارای کارت هوشمند هستند.

این مسؤول از معاینه فنی برخط وسایل حمل و نقل عمومی در مازندران خبر داد و افزود: خودروهای حمل و نقل عمومی بعد از هر گونه تردد از لحاظ موقعیت فنی مورد بازدید و نظارت قرار می‌گیرند.

محمدزاده به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و صرفه اقتصادی در این بخش را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: محورهای مازندران مجهز به ۴۵ دوربین نظارت تصویری است که هدایت تیم‌های امدادی و اعزام ماشین‌آلات مربوطه راه‌هداری به درستی انجام می‌شود.

وی از نصب ۱۰۰ نقطه دوربین تردد شمار در مازندران خبر داد و گفت: دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای قابلیت درج سرعت لحظه‎ای و میانگین بین دو دوربین را دارد.

۷۰ دوربین راه‌های مازندران را زیر پوشش تصویری دارد

مدیرکل حمل و نقل، پایانه‌ها و راهداری مازندران هدف از توسعه دوربین‌های هوشمند را کنترل راه‌های از لحاظ ایمنی، جوی، سرعت خودروهای در حال تردد، خدمات‌رسانی به‌موقع و جلوگیری از تخلفات جاده‌ای دانست و بیان کرد: در حال حاضر هشت دوربین ثبت تخلف از گلوگاه تا رامسر نصب شد که با شناسایی نقاط مختلف ۷۰ دوربین دیگر مازندران را زیرپوشش تصویری قرار می‌دهد.

این مسؤول از نصب دو دستگاه سیستم توزین در حال حرکت خودروهای سنگین در محور سوادکوه و هراز خبر داد و اضافه کرد: وجود معادن شن و ماسه در جاده سوادکوه و هراز برخی کامیون‌های با تناژ بالا تردد می‌کنند که سیستم ثبت توزین، پلاک‌خوانی خودروها را هم انجام می‌دهد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه در توسعه راه‌ها از ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه راه‌ها باید جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در دستور کار ما قرار دارد در حال حاضر ۳۵ مجتمع آماده بهره‌برداری است و ۳۰ مجتمع دیگر در حال احداث است.

مدیرکل حمل و نقل، پایانه‌ها و راهداری مازندران در بخش پایانی سخنانش با تاکید براینکه مجتمع‌های تک واحدی در حاشیه‌ راه‌های مازندران باید قانون‌مند شوند، گفت: تلاش ما حمایت از بخش خصوصی، توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مسیر راه‌های مازندران است.

فارس