مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر همه پروژه های تعریضی نیز انجام و ورود به مازندران تسهیل شود باز هم مشکلات ترافیکی باقی خواهند ماند و آن زمان کمربندی های جنوبی و شمالی نیز کافی نخواهد بود.

مرتضی باقری امروز در حاشیه بازدید از پروژه های ریلی شهرهای ساری، قائم شهر و سوادکوه در گفت وگو با ایسنا مازندران با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل ریلی از سیاست های اصلی وزارت راه است که این مهم در مازندران از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: به دلیل مسافرت هایی که در استان صورت می گیرد و حجم بالای تردد در مازندران نیاز به توسعه بخش ریلی در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه ایمنی ریلی گام برداریم، افزود: امروز با دستور وزیر راه به همراه دو هیات از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت راه آهن از گذرگاه های هم سطح جاده ای و ریلی در مازندران بازدید صورت گرفت.

باقری با بیان اینکه در ماه های گذشته دو حادثه دلخراش در استان رخ داده ولی تلفاتی در حمل و نقل ریلی صورت نگرفته است، تصریح کرد: در مازندران ۱۰ تصادف در گذرگاه های ریلی رخ داده است که برای حادثه کمیسیونی ویژه تشکیل می شود تا دلایل حادثه مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ گذرگاه مجاز دارای حفاظ و ۴۵ گذرگاه بدون مستحفظ در مسیر راه آهن مازندران وجود دارد، افزود: باید تقاطع های هم سطح برای همه کاربران ایمن شود.

کارشناسی ارشد مدیریت لجستیک و حمل و نقل از دانشکده مدیریت صنعتی دانشگاه چالممرز سوئد با تاکید بر اینکه در مازندران باید توجه ویژه به حمل و نقل ریلی صورت گرفته و برنامه ای برای جابه جایی مسافر در این استان با خطوط ریلی تدوین شود، گفت: هم اکنون پروژه های جاده ای برای اتصال مازندران به تهران در حال انجام است و در شهرهای بابل و ساری نیز به دلیل تراکم حمل و نقل و ترافیک کنارگذرهای شمالی و جنوبی احداث شده است اما اگر همه پروژه های تعریضی نیز انجام و ورود به مازندران تسهیل شود باز هم مشکلات ترافیکی باقی خواهند ماند و آن زمان کمربندی های جنوبی و شمالی نیز کافی نخواهد بود.

این دکترای حمل و نقل با تاکید بر اینکه تنها راه حل رفع مشکلات ترافیکی مازندران حمل نقل ریلی است، افزود: تهران به مازندران و گیلان و مازندران باید با ریل به هم متصل شود و اگر در محدوده ساحل افرادی تمایل به جابه جایی دارند باید از خدمات ریلی استفاده کنند.