ایرباس تا سال ۲۰۱۷ هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می دهد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافری با شرکت ایرباس نهایی شده است و این شرکت تا سال ۲۰۱۷ هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می دهد.
به گزارش ونگ وا به نقل از ایرنا، فرهاد پرورش عصر یکشنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده شرکت سازنده هواپیمای ATR هشت فروند هواپیما را براساس قراردادی که آماده امضا شده به ایران ایر تحویل می دهد.
ایران ایر: قرارداد خرید 100 هواپیمای ایرباس نهایی شد
وی با اشاره به امضای قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ اظهار داشت: هر چند که این قرارداد هفته گذشته امضا شد اما بوئینگ نخستین هواپیمای خود را در آوریل ۲۰۱۸ به ایران ایر تحویل می دهد.
پرورش با بیان اینکه قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس در مراحل نهایی شدن قرار دارد، گفت: نمایندگان ایرباس از هفته گذشته در ایران حضور دارند تا بتوانیم با بررسی تمام زوایای مهم این قرارداد را به امضا برسانیم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هر چند ارزش اسمی قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایرباس ۲۵ میلیارد دلار اعلام شده و هواپیماهای ۳۸۰ از این قرارداد حذف شده ، رقم قرارداد ما با ایرباس بیش از ۱۰ میلیارد دلار نخواهد بود.