باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران در خصوص میزان تغییر پروازهای عبوری از آسمان کشور گفت: پروازهای عبوری در ۸ ماهه ابتدایی سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

رحمت الله مه‌آبادی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی راه سازی راهداری حمل و نقل و صنایع وابسته در خصوص آخرین جزئیات ترافیک هوایی کشور و تغییرات در تعداد مسافران و پروازها اظهارداشت: ترافیک هوایی کشور در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد از نظر نشست و برخواست در پروازهای داخلی افزایش داشته؛ همچنین پروازهای خارجی یک درصد کاهش را نسبت به سال گذشته تجربه کردند که این کاهش به سبب حذف پروازهای حج (تمتع و عمره) و تغییر در اندازه هواپیماها بوده است.

وی در خصوص میزان تغییر پروازهای عبوری از آسمان کشور گفت: پروازهای عبوری در ۸ ماهه ابتدایی سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران با اشاره به تغییرات حجم مسافران اظهار داشت: جابه جایی مسافران در پروازهای داخلی ۲۴ درصد و در پروازهای بین المللی ۲ درصد رشد را شاهد بوده اند همچنین در مجموع میزان جابه جایی مسافران ۱۹ درصد رشد و میزان پروازها با طور کلی ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده اند.

مهه‌آبادی با اشاره به تحولات سیاسی سالهای گذشته اظهار داشت: همه این تغییرات در نتیجه آزادسازی نرخ بلیط هواپیما و امضای برجام بوده است چراکه در حال حاضر فعالیت شرکتهای هواپیمایی صرفه اقتصادی بیشتری داشته و شرکت های هواپیمایی خارجی برای حضور در آسمان کشور مشکلی ندارند.

وی با اشاره به مشکلات این سازمان در طی سالهای گذشته گفت: بحران غیر عملیاتی شدن ناوگان هواپیمایی، تجهیزات زیر بنایی، سامانه ارتباطی ، فلایت چک و فرسودگی زیرساختهای فرودگاهی تا سال گذشته ادامه داشت اما با فعالیت های صورت گرفته و ورود هواپیما فلایت چک برخی از این مشکلات حل شده است ضمن اینکه مشکلات سامانه ارتباطی نیز تا پایان سال جاری مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت صورت گرفته در راستا شفاف سازی اطلاعات، ثبت اسناد زمین و املاک این سازمان بود، ضمن اینکه تعارضاتی که در قوانین ملی و بین المللی وجود داشت برطرف شد.