هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با فعال شدن سامانه جدید بارشی در استان از اواخر امروز شنبه ، دمای هوای مازندران فردا دستکم پنج درجه سردتر می شود .

جدول پیش بینی چهار روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که از اواخر امروز هوای استان از غرب به تدریج بارانی می شود که با ورزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.
این وضعیت فردا یکشنبه نیز با کاهش دما ادامه می یابد و دمای هوای استان در گرم ترین زمان با ۵ درجه کاهش نسبت به امروز ، به ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.
بر اساس جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی مازندران ، ناپایداری جوی تا پایان هفته جاری میهمان هم استانی ها و مسافران خواهد بود ، ولی دمای هوا از روز دوشنبه به سطح کنونی باز خواهد گشت .
دمای هوای امروز مازندران در گرم ترین زمان ۱۳ درجه بالای صفر پیش بینی شده است که در سردترین زمان شب به ۴ درجه خواهد رسید.
** بارش ۲۵ سانتی متر برف در تنکابن
گزارش جمع بندی بارندگی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که از بعد از ظهر چهارشنبه ۲۴ تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمعه ۲۶ آذر بیشترین بارش برف در منطقه دوهزار تنکابن با ۲۵ سانتی متر ثبت شده است .
همچنین در این مدت در جواهرده ۲۴ ، بلده نور ۲۳ ، سیاه بیشه ۲۰ ، کلاردشت ۱۰ ، کیاسر ۹ و آلاشت و کجور هم ۴ سانتی متر برف بر روی زمین نشسته است .
بیشترین میزان بارش باران هم در این مدت در رامسر با ۴۹٫۳ دهم میلی متر ثبت شد و پس از آن هم نوشهر با ۲۶٫۷ و بابلسر با ۱۲٫۱ دهم قرار دارند.
کمترین میزان بارندگی هم مربوط به گلوگاه با ۱٫۴ دهم میلی متر بود. در شهر ساری مرکز مازندران میزان بارش باران ۶٫۴ دهم میلی متر اعلام شده است .
** هشدار به صیادان
هواشناسی مازندران همچنین با انتشار اطلاعیه ای به صیادان و فعالان دریای خزر نسبت به وزش باد شدید از عصر امروز شنبه هشدار داد .
به نوشته این اطلاعیه ، بیشینه سرعت وزش باد در سواحل و دور از ساحل ۱۵ متر بر ثانیه می رسد که
سبب می شود تا بیشینه ارتفاع موج درمرکز و غرب استان در مناطق دور از ساحل تا ۳٫۵ متر و در مناطق نزدیک ساحل و برای دور از ساحل شرق استان ۳ متر و در مناطق نزدیک ساحل تا ۲٫۵ متر برسد.
هواشناسی به فعالان دریای خزر در استان مازندران به خصوص صیادان و دریابانان توصیه کرد از بعد از ظهر امروز شنبه با هماهنگی مسئولان بنادر و شیلات نسبت به فعالیت در دریا مراقبت های لازم را به عمل آورند.
بیش از چهار هزار تن از صیادان پره در مازندران هم اکنون در فصل صید ماهیان استخوانی به سر می برند و صید کیکا نیز به صورت مکانیزه در این منطقه ادامه دارد .