معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید ، چهار هزار و ۸۰۵ طرح در زمینه های مختلف در این استان اجرا و بهره برداری شده است .

 علیرضا یونسی در جمعه نمازگزاران جمعه شهرستان محمود آباد افزود : برای اجرای این طرح ها بیش از چهار هزار میلیارد تومان هزینه شده است .
وی با اشاره به ظرفیت های مازندران در بخش های مختلف ، تاکید کرد : هیچ استانی در کشور وجود ندارد که مانند مازندران با چهار کشور دیگر جهان هم مرز بوده و سه بندر و سه فرودگاه داشته باشد.
معاون استاندار مازندران ظرفیت این استان را برای توسعه بی بدیل توصیف کرد و بهره گیری از آن را برای رفع مشکل بیکاری ، ارتقای شاخص برخورداری مردم و ریشه کنی آسیب های اجتماعی نیازمند وحدت و همدلی دانست .
** تشریح دستاوردهای دولت
معاون استاندار مازندران همچنین دستاوردهای دولت یازدهم را تشریح کرد و گفت : دولت یازدهم در بدترین شرایط اقتصادی ممکن در جامعه توانست نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهد و در همین شرایط توانست رشد اقتصادی منفی ۶ و هشت دهم را به مثبت چهار برساند.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه سلامت و کاهش هزینه های درمان مردم در جامعه ، افزود : اجرای موفق طرح نظام سلامت در کشور را می توان یکی از مهم ترین دستاوردهای دولت دکتر روحانی دانست که هزینه های درمان را در کشور به زیر ۱۰ درصد کاهش داد و امروز شاهد بیمه اکثر مردم ایران هستیم.
یونسی گفت : دولت در حوزه پیشرفت علمی به واسطه توجه و تلاش های صورت گرفته موفق شد کشور را با چهار رتبه ارتقاء در میان ۱۶ کشور برتر جهان در گسترش و دسترسی های علمی قرار دهد و در میان کشورهای مسلمان هم از این لحاظ به رتبه نخست دست یابد.
وی به رشد ۲۱درصدی پارک های علمی و فناوری در کشور اشاره کرد و افزود : در بحث شرکت های دانش بنیان امروز به واسطه حجم سرمایه گذاری و توجه صورت گرفته شاهد ارتقاء میزان فروش محصولات شرکت های دانش بینان از ۲ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان در کشور هستیم .
رئیس شورای اطلاع رسانی استان مازندران به مثبت شدن تراز تجاری کشور در دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت : تراز تجاری کشورمان به واسطه سیاست های مسنجم و خوب اقتصادی در حال حاضر مثبت شده و میزان صادرات در کشور برای اولین بار از واردات پیشی گرفته و رتبه ایران در عرصه بین المللی از ۱۳۲ به ۱۱۸ ارتقا یافت.
وی افزود : دولت همچنین در حوزه نقت توانست سهمیه صادرات را به دوران قبل از تحریم ها برساند و امروز ما به راحتی به سایر کشورهای جهان و بدون واسطه نفت صادر می کنیم .
یونسی گفت : این موفقیت در حالی رخ داد که در گذشته نفت ایران تنها به پنج کشور جهان و آن هم با کشتی های سایر کشورها و با پرچم کشور بیگانه صادر می شد که در استرداد پول نفت فروخته شده هم دچار مشکل بودیم .
** وحدت و همدلی رمز موفقیت
معاون استاندار مازندران همچنین با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) ، بر ضرورت حفظ و گسترش وحدت و همدلی در جامعه تاکید کرد .
وی گفت : حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت و مظهر پاکی و زیبایی و سرچشمه نور بود و حسن خلق ایشان به عنوان ویژگی برجسته ایشان باعث شد تا همه را رهرو خود قرار دهد.
یونسی افزود : آسیب های اجتماعی را که امروز جامعه به آن مبتلا است می توان با ترویج معنویت و اخلاق در جامعه آنها را رفع کرد./ ایرنا