حاجیان که به معلم صلح و مهربانی هم شهرت یافته است در مسابقات بین المللی معلمان برتر جهان در مقر لندن، از میان ۲۰ هزار شرکت کننده با رای هیات داوران در جمع ۵۰ فینالیست برتر دریافت جایزه نوبل آموزش قرار گرفت.

فردوس حاجیان که به عنوان یکی از ۵۰ نامزد دریافت جایزه نوبل آموزش در مسابقات بین المللی معلمان برتر جهان انتخاب شد، در بدو ورود به زادگاهش شهرستان قائم شهر مورد استقبال مردم قرار گرفت.

حدود یک ماه و نیم دیگر فینال جایزه نوبل آموزش برگزار خواهد شد که نیازمند دعای خیر مردم شهرم هستم.

حاجیان با بیان اینکه جایزه یک میلیون دلاری مشهور به نوبل معلمی و نوبل آموزش است در فینال به برترین معلم جهان تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: با برنده شدن در این مرحله نهایی و دریافت جایزه یک میلیون دلاری حتما بخشی از آن را برای زیر ساخت های روستاها و بخش دیگر را برای اشتغال جوانان روستای افراکتی و همچنین صرف صلح و زنان و کودکان جنگ هزینه خواهم کرد.

وی اشتغال جوانان را امری ضروری دانست و گفت: این پیام یک معلم به همه سرمایه های عظیم کشور است و همه زیر چتر بشریت و انسانیت باید قرار بگیریم.

معلم مازندرانی بنیانگذار شهرک الفبا گفت: کار من آموزش در مدار صلح و مهربانی است و شعار من “سلام مردم، یک لحظه صلح و یک لحظه عشق” است.

وی با آرزوی باز نگشتن جنگ گفت: با جنگ مخالفیم و بادکنک های سفید افراکتی نشان از صلح و دوستی است که به آسمان پرواز دادیم.

حاجیان اظهارکرد: من نه به عنوان دکتر و مدرس دانشگاه بلکه به عنوان معلمی روستایی از شهرستان قائم شهر که سال ها در شهرک الفبا برای کودکان مازندرانی برنامه اجرا کرده ام در ردیف ۵۰ فینالیست برتر جهان قرار گرفته ام.

وی در باره پژوهش، گفت: پژوهش از کسب تجربه به وجود می آید و تجربه یورش به ناشناخته ها جهت ایجاد امکان آزمایش و خطاست و آموزش و پرورش با اجرای این طرح ایده نگاری را در بین دانش آموزان بسط خواهد داد.

وی همچنین از تشکیل اتاق نخبگان فرهنگی در آموزش و پرورش قائم شهر خبر داد.