جوکو ویدودو’ رئیس جمهوری اندونزی با تاکید بر اینکه دوره جدیدی در روابط با ایران فرارسیده است، گفت که این دوره جدید از روابط منافع دوملت را فراهم خواهد کرد و با رئیس جمهوری ایران توافق شد ارزش مبادلات از ۲۸۰ میلیون دلار امروز به ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

 رئیس جمهوری اندونزی در دیدار با اندونزیایی های مقیم ایران، گفت که تهران و جاکارتا در دو کشور سرمایه گذاری خواهند کرد.
به نوشته روز جمعه تارنمای وزارت امور خارجه اندونزی، وی چهارشنبه شب گفت که شرکت نفت دولتی ‘پرتامینا’ اندونزی ماه فوریه سال ۲۰۱۷ در مدیریت حوزه های نفتی در ایران که دارای ذخایر عظیم نفت است، سرمایه گذاری می کند و ایران نیز یک نیروگاه با ظرفیت بالا و پالایشگاه در اندونزی خواهد ساخت.
جوکو ویدودو توضیح داد که چالش های همه کشورهای جهان اکنون فشارهای اقتصادی جهانی است. با این حال، اقتصاد اندونزی در سه ماهه دوم سال جاری رشد ۵٫۱۸ درصدی و در سه ماهه سوم رشد ۵٫۰۲ درصدی را شاهد بوده است.
وی با اشاره به اینکه اندونزی در بین کشورهای عضو ‘جی ۲۰’ همچنان رتبه سوم در رشد اقتصادی را شاهد است، گفت که انتظار می رود رشد اقتصادی اندونزی سال آینده میلادی در محدوده ۵٫۱ درصد باشد.
رئیس جمهور اندونزی همچنین گفت که اندونزی در حال حاضر بر توسعه زیرساخت ها و توسعه خارج از جاوا مانند ساخت وساز بزرگراه از لامپونگ به آچه و راه آهن در سولاوسی متمرکز است.
وی گفت که توسعه زیرساخت ها به کاهش هزینه های لجستیک و حمل و نقل و در نهایت کاهش قیمت محصولات منجر می شود.
جوکو ویدودو برای سفری دو روزه عصر سه شنبه وارد تهران شد و چهارشنبه شب نیز ایران را ترک کرد. ایرنا