معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم بارش‌ها برای بعدازظهر و شب در مازندران گسترش پیدا کند.

 به گزارش ونگ وا احمد اسدی، اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی مازندران، از روز گذشته بارندگی در غرب مازندران آغاز شده است.

وی ادامه داد: بیشترین بارش از روز گذشته تا صبح امروز از رامسر ۴۲ میلی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از سیاه‌بیشه با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه بیشینه دمای روز گذشته مربوط به پل‌سفید ۲۱ و ساری، دشت‌ناز و گلوگاه ۱۹ درجه سانتی‌گراد بود، افزود: کمینه دمای صبح امروز از بلده، کجور و سیاه‌بیشه با صفر درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

اسدی یادآور شد: همچنین دمای هوای ساری نیز به ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم بارش‌ها برای بعدازظهر و شب در مازندران گسترش پیدا کند، اضافه کرد: بارش در ارتفاعات استان به‌صورت برف همراه با کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه از جمعه تا شنبه موقتا از ناپایداری و ابرناکی آسمان استان کاسته می‌شود، بیان کرد: اواخر روز شنبه از سمت غرب سامانه بارشی دیگری آسمان مازندران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اسدی ادامه داد: از شنبه شب تا روز یک‌شنبه مجدداً شاهد بارندگی، وزش باد (برخی مناطق شدید)، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

وی با بیان اینکه طی این مدت جاده‌های کوهستانی مازندران مه‌آلود و با کاهش دید همراه خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های امروز هواشناسی روز دوشنبه از ناپایداری و ابرناکی آسمان استان کاسته می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوای استان در این مدت، افزود: در مجموع هفته آینده هوای نسبتاً سردی را در استان داریم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران در این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود./ فارس