نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه زکات فقر در جامعه را از بین می‌برد، گفت: تاکنون ۷ میلیارد تومان زکات در استان پرداخت شده است.

به گزارش  ونگ وا آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در همایش شورای زکات استان در ساری، با تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: در فروع دین نماز و زکات از فرایض مهم در شریعت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم از فرهنگ زکات، عمومی‌تر و بهتر استفاده کنیم، افزود: زکات ریشه عمیق دارد و جزء مالیات‌های مستقیم اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت زکات، تصریح کرد :کمیته امداد یکی از بهترین یادگارهای امام (ره) است و عملی که شورای زکات انجام می‌دهد کاری مقدس است و می‌تواند بخشی گره‌های کور فقر در جامعه را بردارد.

این مسؤول زکات را منبع مالیاتی درآمدی اسلام عنوان کرد و ادامه داد: با زکات می‌توان فقر را زدود و جامعه‌ای سالم به‌وجود آورد.

طبرسی با بیان اینکه با احیای زکات می‌توان محدودیت‌ها را از بین برد، اظهار کرد: زکات انسان را از بخل تطهیر می‌کند و باید مردم را به این امر مهم تشویق کنیم.

وی با اعلام اینکه خدمات انجام شده در زکات را خوب منعکس کنیم، تصریح کرد: زکات امسال مازندران ۱۰میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۷ میلیارد تومان آن محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خسارت وارده به محصولات کشاورزی و مرکبات در اثر بارش برف در استان، گفت: مصوبات زیادی دیدیم که محقق نشد و امیدواریم مصوبه پرداخت خسارت به باغداران محقق شود تا چهره غمناک کشاورزان و باغداران را خوشحال ببینیم.

فارس