فرماندار بهشهر گفت: در سرشماری انجام شده همه روستاهای شهرستان دارای جمعیتی بالای ۲۰ خانوار هستند و روستاهای خالی از سکنه وجود ندار د.

سید خالق سجادی سه شنبه شب در نشستی با دهیاران و شوراهای بخش مرکزی و یانه‌سر بهشهر افزود: توجه به طرح هادی در روستاها از مسائل مهم برای توسعه روستاها است که باید با همکاری روستاییان انجام شود.

وی با اعلام اینکه برخی از روستاها در اجرای طرح هادی با دولت و مسئولان همکاری نمی‌کنند، یادآور شد: برخی از اهالی روستاها با دهیاران خود همکاری نمی‌کنند در حالی که عقب نشینی‌ها، اجرای طرح هادی و تغییر چهره روستاها در بوم گردی و گردشگری بسیار مؤثر است.

فرماندار بهشهر گفت: باید از حضور سرمایه گذاران در روستاها استقبال کنیم و همچنین با ارائه طرح‌های مختلف اشتغال زایی، شرایط اشتغال مناسب را فراهم و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنیم.

سجادی افزود: سرمایه گذاری دولتی به تنهایی زمینه توسعه شهرستان را ایجاد نمی‌کند بلکه باید با کمک و استفاده از توان سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در شهر و روستاها اقدام شود.

وی با اعلام اینکه توجه به آب شرب و کشاورزی، ساخت ساختمان آتش نشانی در دهستان میانکاله، ایجاد پل ارتباطی بین روستاها با آبگیری سد گلورد، توجه به زمین‌های پایین دست سد و رفع مشکلات بین مردم و منابع طبیعی، تعمیر و آسفالت جاده ارتباطی و…از مهم‌ترین مشکلات عنوان شده توسط دهیاران و شوراها اعلام شده است، یادآور شد: رفع این مشکلات در گرو همکاری دولت و مردم است که امیدواریم با توجه به جدیت دولت برای رفع مشکلات روستاها، این مشکلات برطرف شود.

این مسئول همچنین ادامه داد: تجهیز ورودی و خروجی روستاها به دوربین مداربسته هم از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش امنیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سجادی بیان داشت: در سرشماری انجام شده همه روستاهای شهرستان بهشهر دارای جمعیتی بالای ۲۰ خانوار هستند و روستاهای خالی از سکنه در بهشهر وجود ندارد و لذا با توجه به زمزمه‌های انتخاباتی در منطقه، از حضور انسان‌های توانمند در انتخابات استفاده شود.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات بیشتر روستاهای این شهرستان کمبود آب است، گفت: کارشناسان در بخش‌های مختلف برای وارد مدار کردن یک حلقه چاه در بخش مرکزی و همچنین ارائه راهکارهای مفید به روستاییان بالادست وارد عمل شده‌اند؛ تا برای استفاده بهینه از آب راه حل مناسب ارائه شود.

سجادی، با اشاره به سرما، طوفان و برف اخیر و فروش مرکبات افزود: در سرمای اخیر ۳۴ میلیارد تومان به مرکبات بهشهر خسارت واردشده است که برای این منظور و برای فروش مرکبات یخ زده این شهرستان برای دو واحد تولیدی صنایع تبدیلی در غرب استان ارسال می‌شود تا تبدیل به کنسانتره مرکبات شود./ مهر