استاندار مازندران وضعیت مجریان طرح های جنگل داری استان را نامناسب دانست و گفت : طرح توقف بهره برداری و تنفس جنگل شمال کارشناسی نیست و موجب افزایش قاچاق و تجاوز به این عرصه ها می شود.

 ربیع فلاح عصر چهارشنبه در همایش ملی مدیریت جنگل های شمال در ساری افزود : با طرح تنفس جنگل ، اکنون بیش از ۱۰۰هزار هکتار از عرصه های جنگلی که دارای طرح جنگلداری هستند در معرض تجاوز و قاچاق چوب قرار گرفته است.
وی دانشگاهیان را از دلسوختگان منابع طبیعی جنگل و مراتع شمال توصیف کرد و گفت : هماهنگی در نظرات و همسویی با سیاست های کارشناسی در مقوله جنگلداری مهم و ضروری است.
استاندار مازندران با بیان اینکه سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری موضع گیری خوبی نسبت به طرح تنفس و استراحت جنگل های شمال داشته است ، گفت: در این طرح به چند مقوله فنی جنگلداری توجه نشده است .
استاندار مازندران با توضیح این نکته که با مطرح شدن متوقف شدن بهره برداری از جنگل نشست با کارشناسان جنگل را پیشنهاد داده ام ، افزود : نظرات حفاظت محیط زیست یک طرف سیاست جنگلداری است .
وی با اظهار این که طرح های جنگلداری کنونی نیز اشکال دارد ، بر ضرورت اجرای طرح های قوی با حمایت همه جانبه دولت و تامین اعتبار و جذب نیرو تاکید کرد .
فلاح طرح جنگلداری در ایران را با سابقه و یک روش اصلی برای مدیریت پایدار جنگل های شمال دانست و بیان داشت : رها کردن جنکل قاچاق و تجاوز را بیشتر می کند ، چرا که طرح استراحت به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که دولت برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان مشکل دارد.
جنگل های هیرکانی با ۱٫۹ میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد./ ایرنا