مدیرکل آموزش و پرورش مازندارن مطرح کرد

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کنونی کشور ما بیمار و با کنکور و تست‌زدن درگیر است، گفت: غول کنکور بر سر آموزش و پرورش کشور سایه انداخته است در حالی‌که توفیق فقط موفقیت در کنکور نیست.

به گزارش ونگ وا، سید علی قاسمی ظهر امروز در آئین تجلیل از دانش‌آموزان برتر فعالیت‌های علمی، پژوهشی دوره متوسطه که در اردوگاه شهدای بادله میاندورود، اظهار کرد: دانش‎‌آموزان علاوه بر حوزه رسمی آموزش و پرورش برای ارتقا علمی باید در سایر حوزه‌ها سرآمد و الگو باشند.

آموزش و پرورش کشور بیمار است

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کنونی کشور ما بیمار و با کنکور و تست‌زدن درگیر است، افزود: غول کنکور بر سر آموزش و پرورش کشور سایه انداخته است در حالی‌که توفیق فقط موفقیت در کنکور نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران انسان را صاحب اندیشه دانست تا بتواند از تمام حوزه‌های علمی بهره‌برداری کند، اضافه کرد: بنیان شخصیت اجتماعی فرزندان جامعه از مدرسه شکل می‌گیرد و بسترسازی حوزه‌های فکری و پژوهشی در مدارس می‌تواند جایگاه علمی و فکری اندیشمندان جامعه را ارتقاء دهد.

این مسؤول با بیان اینکه در اجرای طرح تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت به دنبال انسان با ابعاد مختلف هستیم تا با ساحت‌های متعدد بتواند برای رشد جامعه موثر باشد، گفت: انسان فرهیخته چند بعدی است که در مدرسه تربیت می‌شود.

قاسمی ادامه داد: نهاد تعلیم و تربیت می‌تواند توسعه یک جامعه را براساس شاخص‌های پنهان که در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و محیط زیست است ارتقاء دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دنبال کاهش هزینه تعلیم و تربیت برای خانواده‌های است، تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران در محدودیت اقتصادی توانست در حوزه علمی رتبه برتر کشوری را در المپیادهای مختلف کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه ما توانمندی و کرامت اندیشه‌ انسانی را باور داریم، اضافه کرد: دانش‌آموز مازندرانی که با بیماری سخت دست و پنجه نرم می‌کرد توانست در یک خانواده با سطح درآمدی اندک، مدال نقره کشوری را در المپیاد سلول‌های بنیادین کسب کند.

این مسؤول از ایجاد ۳۰۰ مدرسه پژوهش محور در مازندران خبر داد و گفت: آموزش و پرورش در کتاب درسی خلاصه نمی‌شود.