مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در دولت گذشته مدارس زیر ۷ دانش‌آموز تعطیل شدند، گفت: ولی امروزه برای یک دانش‌آموز در یک روستا معلم اختصاص دادیم.

به گزارش ونگ وا، سید علی قاسمی یک‌شنبه‌شب در مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنکی این شهرستان اظهار کرد: کرامت انسانی، برادری و برابری اصول مهمی هستند که باید در زندگی به آنها توجه شود.

وی افزود: خداوند در مورد کرامت انسانی توصیه زیادی داشته و انسان را نسبت به دیگر موجودات کرامت زیادی داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نزد خداوند بهترین انسان‌ها با تقواترین آنها هستند، یادآور شد: لازم است تا انسان‌ها به هم مهر و عشق بورزند.

این مسؤول با اشاره به اینکه انسان در فضای نابرابر و ناهماهنگ نمی‌تواند ویژگی‌های اصلی و توانمندی خود را بروز دهد، بیان کرد: انسان‌هایی که نقش رهبری انسان‌های دیگر را داشته و آنها را به انسانیت فراخواندند به خدا توجه داشتند، هر چند انسان‌هایی که به خدا توجه دارند حتماً به انسانیت توجه دارند.

قاسمی با بیان اینکه هنر آن است تا انسان را از زیر خروارها خاک غیرانسانی بیرون بکشانیم، خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال تحقق جامعه‌ای اسلامی و مترقی هستیم که بتواند با اسلامی بودن نقش رهبری را در جامعه داشته باشد.

۱۲۰ مدرسه مازندران زیر ۱۰ دانش‌آموز دارند

وی با اعلام اینکه باید نهاد تعلیم و تربیت به سمتی برود که به مسائل انسانی توجه جدی داشته باشد، بیان کرد: در جامعه توسعه‌یافته فضا به سمت انسانیت است هر چند امروزه برای هر دانش‌آموز ارزش قائل هستیم و نمی‌گذاریم تا از تحصیل دور بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در دولت گذشته مدارس زیر ۷ دانش‌آموز تعطیل شدند، گفت: ولی امروزه برای یک دانش‌آموز در یک روستا معلم اختصاص دادیم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه موظف هستیم تا هر دانش‌آموز محروم از تحصیل به امر تعلیم و تربیت بازگردد، خاطرنشان کرد: امروزه ۱۰۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی را تحت حمایت خود داریم و تنها استان کشور هستیم که با ۹۹٫۹ درصد نرخ بالاترین پوشش تحصیلی را به خود اختصاص دادیم.

قاسمی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز در مازندران داریم، یادآور شد: ۶۸ مدرسه نیز زیر ۴ دانش‌آموز دارند.

وی با اشاره به اهمیت کرامت انسانی، گفت: معلمان همیشه مورد تکریم و تعظیم هستند و خود را موظف می‌دانیم تا در حد توان به این قشر توجه داشته باشیم.

فارس