فرماندار نکا:

فرماندار نکا گفت: در حال حاضر محصولات درجه یک خریداری نمی‌شود، مردم نگرانی نداشته باشند، خرید مرکبات نامحدود و زماندار است از این رو کشاورزان در چیدن میوه های سالم عجله نکنند.

به گزارش ونگ وا، جعفر احمدی در جلسه فوق العاده خرید مرکبات از باغداران در نکا، بیان کرد: بارش برف در استان مازندران در ابتدای ماه جاری باعث ایجاد خسارت برای باغداران شد به همین دلیل دولت برای جبران خسارت کشاورزان و کمک به آنها اقدام به خرید تضمینی مرکبات درجه دو و سه برای حمایت از کشاورزان کرد.

فرماندار نکا افزود: در جلسه تنظیم بازار قرار شد دولت مرکبات درجه سه را به سمت مراکز آبمیوه گیری هدایت کند.

احمدی تصریح کرد: این حداقل کار و در عین حال بسیار خوبی است که برای کشاورزان در حال انجام است، اما در روش اجرایی باید دقت شود.

وی با بیان اینکه مرکباتی که خریداری می‌شود عنوان درجه سه دارد اما عملا این‌گونه نیست، تصریح کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد محصولات آسیب دیدند و این نیست که همه محصولات آسیب دیده باشند.

احمدی ادامه یادآور شد: در حال حاضر محصولات درجه یک خریداری نمی‌شود، مردم نگرانی نداشته باشند، خرید مرکبات نامحدود و زماندار است از این رو کشاورزان در چیدن میوه های سالم عجله نکنند.

فرماندار نکا با بیان حساسیت و اهمیت موضوع جلسه، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع اول دولتمردان ،در راس استاندار مازندران، رسیدگی به وضعیت باغداران وخرید و عرضه مرکبات است.

وی افزود: باتوجه به بحران حادث شده همه دستگاه های مرتبط باید به پای کار بیایند و اقدام جهادی را در برنامه کاری خود لحاظ کنند تا بتوان با هماهنگی و همدلی مشکلات با غداران را با خرید منصفانه تا حدی کاهش دهیم.

ایسنا