شهردار ساری تاکید کرد

مهدی عبوری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر ساری در بازدید از مرکز ضایعه نخاعی شهردار ساری با بیان اینکه شاید در زمان آغاز طرح مناسب سازی که با پیشنهاد مشاور امور معلولان شهرداری ساری صورت گرفت، کسی به کار ما باورنداشت، گفت: معلولان نیز عضوری از قشر جامعه هستند و پیگیری مناسب سازی معابر و محیط شهری انتظار بزرگی برای آنان نیست.

به گزارش ونگ وا مهدی عبوری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر ساری در بازدید از مرکز ضایعه نخاعی ساری با اشاره به جدیت در پیگیری و اقدامات مناسب سازی معابر و پیاده روهای شهری، افزود: جریان عملگرایی به صورت گسترده اقدام به پیاده رو سازی خیابان های اصلی و فرعی به طول ۴۰کیلومتر کرد که کار زمان‌بر و سختی بود.

وی با بیان اینکه پیش از مناسب سازی عبور و مرور برای معلولان، سالمندان و حتی بانوان با کالسکه دشوار بود، اضافه کرد: هرچند کار با این حجم بالا نواقصی هم دارد ولی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم می کنیم.

عبوری با اشاره به اینکه در حال حاضر معلولان از پارک ها و معابر شهری استفاده می کنند، گفت: با عزمی که در بدنه شورا و شهرداری وجود دارد، موضوع استخر آب درمانی را در صحن شورا مطرح می کنم و با موافقت اعضا در جهت ساخت استخر کمک می کنیم.

شهردار ساری با تأکید برحضور مستمر مشاور امور معلولان در امر پیاده سازی برنامه های این قشر جامعه، افزود: شیوه کار شهرداری براساس اقدام و عمل است و مسئولیت یا کمکی برعهده ما گذاشته شود، همکاری می کنیم.

وی بر حضور شهرداری ساری در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه تأکید کرد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در کاهش آسیب های اجتماعی، شهرداری ساری نقش تأثیرگذاری داشته است، گفت: شهرداری، تنها مجموعه ای بود که همیشه پای کارهست.

سیدسعید آرام با اشاره به اینکه مرکز آموزشی و توانبخشی ضایعه نخاعی ساری دارای شرایط خاصی است، افزود: در حال حاضر افرادی که به دلیل تصادف، حوادث یا موارد دیگر دچار معلولیت می شوند پس از خروج از بیمارستان، نیاز به مرکزی برای آموزش جسمی و روحی مناسب دارند تا شرایط و آمادگی حضور در خانواده را به دست آورند.

وی بیان کرد: مرکز ضایعه نخاعی می تواند شرایط لازم جسمی و روانی برای معلولان فراهم کند و به عنوان مکانی برای آمادگی بیشتر معلولان به حساب آید، بهزیستی استان هم آمادگی تامین هزینه های جاری و پرداخت یارانه به مرکز را دارد.

ایسنا