با حضور معاون وزیر بهداشت صورت گرفت

نخستین پژوهشکده اعتیاد کشور در مرکز آموزشی و درمانی شهید زارع ساری با حضور معاون وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش ونگ وا صبح امروز با حضور رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین پژوهشکده اعتیاد کشور در بیمارستان آموزشی و درمانی شهید زارع ساری افتتاح شد.

در آئین افتتاحیه این پروژه مهم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مشخصات پژوهشکده اعتیاد گفت: مراکز تحقیقات علوم رفتاری، طب سنتی و علوم بهداشتی در قالب پژوهشکده فعالیت می‌کنند، با توجه به فضای مناسب و وجود محققان مجرب در مازندران و نیازی که در بخش آموزشی احساس می‎شد، پژوهشکده اعتیاد در بیمارستان شهید زارع ساری راه‌اندازی شد.

قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: این مجموعه دارای ۵۰۰ مترمربع مساحت است و بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده و نخستین پژوهشکده از این دست در کشور است.

وی افزود: پژوهشکده اعتیاد دارای کلاس‌های درس، اتاق‌های پژوهشی، آزمایشگاه و … است که در حال حاضر ۳۰ کارشناس و محقق در این پژوهشکده در حوزه اعتیاد، شاخص‌های بهداشتی و اختلالات روانی مشغول هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرکز آموزشی و درمانی شهید زارع ساری دارای گروه‌های آموزشی مجربی از جمله در روانپزشکی بزرگسالان، روانپزشکی اطفال، جراحی ترمیمی و زیبایی و ترک اعتیاد است و از جایگاه علمی و تحقیقاتی مهمی در کشور برخوردار هستند.

به گزارش فارس، مرکز روانپزشکی و سوختگی شهید زارع ساری به‌عنوان مرکز مهم آموزشی و درمانی و قطب شمال کشور در این زمینه، در سطوح تخصصی و فوق تخصصی با پذیرش بیمارانی از سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و بیماران موردی به‎دلیل واقع‎شدن در جاده اصلی و شریانی در مسیر ساری ـ مشهد، نقش مهمی در حوزه سلامت بالینی دارد./ فارس