فرماندار نکا گفت که دولت تدبیر و امید برای رونق کشاورزی این شهرستان ۳۱ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال طی سه سال گذشته کمک بلاعوض کرده است .

جعفر احمدی افزود : این مبلغ برای اجرای ۱۱۹ طرح کوچک و بزرگ مانند توسعه باغ در اراضی شیبدار ، شن ریزی بین مزارع ، آبیاری تحت فشار و توسعه کشت گیاهان دارویی هزینه شد.
وی توسعه باغ در اراضی شیب دار را از برنامه های مهم و زیربنایی دولت برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستائیان برشمرد و گفت : دولت در ۲ سال اخیر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در این بخش داشته و ۲۰۰ هکتار باغ در این اراضی ایجاد کرد.
احمدی ، توسعه کشت گیاهان داروئی و فرآوری آن در سطح ۶ هکتار را به عنوان سایت الگوئی و استقرار صنایع فرآوری در نکا از دیگر خدمات ارائه شده در این دولت اعلام کرد و افزود : محل اسقرار صنایع فراوری تهیه شده و اکنون در مرحله کسب مجوز و اجرای طرح قرار دارد .
وی ادامه داد : برای شن ریزی جاده بین مزارع ، آبیاری تحت فشار ، ایجاد کانال آبیاری و کارهایی از این دست هم بیش از هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال هزینه شده است تا کشاورزی شهرستان شکوفا شود.
شهرستان نکا در شرق مازندارن دارای ۳۳ هزار و ۲۱۴ هکتار اراضی کشاورزی و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی است . میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی این شهرستان حدود ۵۰۰ هزار تن است .
هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ های شهرستان نکا مرکبات است که سه هزار هکتار آن به پرتقال اختصاص دارد . سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن مرکبات از این باغ ها برداشت می شود.
هم اکنون دارای ۱۲ واحد سورتینگ میوه هم در نکا فعال است ./ ایرنا