فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلبان شهید کشوری به عنوان عقاب تیزپرواز در حفاظت از حریم ارزش های دینی و مرزهای جغرافیائی کشور یاد کرد و گفت : شهید کشوری الگوئی برای همه مردم است .

 امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری دوشنبه شب در یادواره سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ با محوریت امیر سرلشگر خلبان شهید احمد کشوری افزود : شهدای هشت سال دفاع مقدس کسانی هستند که با علم ، بصیرت و آگاهی به ندای حق لبیک گفته اند و به شهادت رسیده اند.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه شهدای ما ارزش تاریخی دارند ، بنا بر این وظیفه همگان است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم چرا که شهدا زنده هستند و با حضور خود در مراسم اعمال ما را نظاره می کنند .
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امام راحل فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کردند ، گفت : این امر منجر شد تا جوانان ما در سوریه در صف اول جنگ قرار بگیرند و این نشات گرفته از آگاهی و بصیرت آنها و زنده نگه داشتن فرهنگی است که نهالش را امام راحل کاشتند.
وی با اظهار این که بسیجیان و فرماندهان ما در دوران جنگ از مال و جان خود گذشتند ، افزود : شهدای ما کسانی هستند که با فداکاری خود برای دفاع از انقلاب اسلامی ایثارگری کرده اند تا یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتد.
او همچنین به خصوصیات شهید کشوری اشاره کرد و ادامه داد : اگر ما امروز بعد از ۳۶ سال یاد و خاطره شهید کشوری را زنده نگه می داریم ، به دلیل اخلاق و منشی است که این شهید بزرگوار در بین مردم به یادگار گذاشته است.
سرتیپ یاری گفت : شهید کشوری برای اعتقاداتش شهید شد و امروزه مردم باید این شهدا را الگو و رفتارشان را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی افزود : شهید کشوری بعد از انقلاب اسلامی ۲۲ ماه عمر با برکت داشت که ۱۹ ماه آن را در کردستان با رشادت ایثارگری می کردند و ۷۵ روز را در دفاع مقدس بودند .
او ادامه داد : سردار کشوری در ۱۵ آذر ماه سال ۵۹ هنگام بازگشت از عملیات موفق برون مرزی زمانی که وارد خاک میهن اسلامی شد در تنگه بینا و در منطقه عمومی میمک در جنگ نابرابر هوایی با ۲ فروند جنگنده دشمن مورد اصابت موشک قرار گرفت و به شهادت رسید .
شهید کشوری در سال ۱۳۳۲ در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۱ وارد هوانیروز شد و در ۱۵ آذرماه سال ۵۹ به شهادت رسید.
سی و ششمین سالگرد شهادت شهید کشوری امسال در حالی برگزار شد که مادر این شهید والا مقام بانو فاطمه سیلا خوری سال گذشته به فرزند شهیدش پیوست.
این مراسم با حضور مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه سیمرغ برگزار شد.
شهرستان سیمرغ بیش از ۱۵۰ شهید ، ۸۴ آزاده و بیش از ۶۰۰ ایثارگر تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است./ ایرنا