معاون هواشناسی مازندران خبر داد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم از اواخر امروز با تقویت جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار شرایط برای بارندگی در استان فراهم شود.

به گزارش ونگ وا احمد اسدی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای مازندران مربوط به شهرهای ساری، دشت‌ناز و گلوگاه با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای صبح امروز از بلده با ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است. اظهار کرد: در حال حاضر آسمان مازندران نیمه‌ابری در برخی نقاط ابری است و انتظار داریم از اواخر امروز با تقویت جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار شرایط برای بارندگی در استان فراهم شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خاطر نشان کرد: این وضعیت روز سه‌شنبه در استان تشدید شده و بارش در ارتفاعات مازندران به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه از ناپایداری هوای مازندران کاسته می‌شود، افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه با عبور مجدد سامانه بارشی دیگر علاوه بر تقویت جریانات شمالی با عبور موج تراز میانی انتظار داریم شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات استان باشیم.

وی با اعلام اینکه طی این مدت با روند کاهشی دمای هوای مازندران روبه‌رو می‌شویم، بیان کرد: دمای هوای استان تا پایان هفته جاری  سرد خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: همچنین با عبور این سامانه سرد و بارشی شاهد وزش باد در برخی مناطق شدید هستیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتاً مواج و از فردا به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود./ فارس