ونگ وا: با حضور امام جمعه ، فرماندار رئیس بسیج سازندگی استان و جمعی از مسئولان شهرستان کلنگ مسجد مجتمع مسکن مهر نکا بر زمین زده شد.

آیت الله محمدی لایینی امام جمعه شهرستان نکا در آئین کلنگ زنی مسجد امام هادی(ع) مجتمع مسکن مهر در سخنانی گفت: فلسفه مسجد طهارت روح است. وی گفت به حق بود که قبل از احداث مجتمع مسکونی ابتدا می بایست به فکر ساخت مسجد آن بودند همانطور که پیامبر اکرم(ص) وقتی وارد شهر مدینه شدند ابتدا مسجد بنا کرد سپس خانه خودش را ساخت.

امام جمعه نکا با  اشاره به حضور بیش از ۱۰۰۰ خانوار در این مجتمع طی دو سه سال اخیر از فرهنگ های مختلف گفت: لزوم احداث مسجد در این مکان بسیار ضروری بود که الحمد الله با پیگیریهای مهندس احمدی فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم. امیدواریم در کوتاهترین زمان شاهد افتتاح آن باشیم.

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به ظرفیت و تعداد خانوار در مجتمع مسکن مهر نکا افزود نیاز مردم به فضای بزرگتر از این است که ابراز امیدواری کرد بعدها مسجد توسعه یابد.

وی همچنین از اهالی مسکن مهر هم بدلیل برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان و ماه محرم در زیر چادر و خیمه موقت تشکر کرد و افزود این نشان از علاقه ساکنان این مجتمع به برپایی آئین های دینی و مذهبی است .

لازم به ذکر است مسجد امام هادی(ع) در زمینی به زیربنای ۴۵۰ متر مربع با ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار که ۳۰۰ میلیون آن را اداره کل راه و شهرسازی و ۱۵۰ میلیون را فرمانداری تامین کرده توسط توسط بسیج سازندگی بعنوان پیمانکار ساخته می شود. همچنین قرار است دفتر پایگاه مقاومت برادران و خواهران هم در همین زیر بنا احداث شود.

مجتمع ۲۵ هکتاری مسکن مهر نکا حدود ۱۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شده و حدود۷۰۰۰ متر از اراضی برای امور مسجد در نظر گرفته شده بود.