شهردار نوشهر از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رهبری برای ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر خبرداد.

فرهاد شیخ الاسلامی در گفت و گو با ایسنا مازندران با اعلام رضایت از سفر هیاتی از نوشهر جهت تبادل نظر برای ادامه قرارداد نیروگاه زباله سوز نوشهر به کشور چین، اظهار کرد: شرکت طرف قرار داد را مجاب کردیم که همه اسناد مالی و منابع مالی تامین شده و قرار است روز یکشنبه آینده تیمی از کشور چین به نوشهر سفر کنند و بازدیدی از روند ساخت کارخانه داشته باشند.

وی با اشاره به مدت پنج روز اقامت خود و کارشناسان شهرداری در کشور چین، تصریح کرد: طی این مدت بازدیدی های زیادی از نیروگاه های زباله سوز، پسماند، امحای زباله و دفن آن در کشور چین در شهرهای مختلف انجام شد و مذاکرات مجددی با طرف قرار داد چینی رد و بدل شد.

شهردار نوشهر با بیان اینکه طولانی شدن مدت قرار داد و کمبود اعتبار، طرف چینی را در شرف انصراف قرار داده بود، گفت: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی که از سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته به این کارخانه اختصاص یافته بود مهر ماه امسال در قالب اسناد خزانه رسید که در این سفر طرف چینی را متقاعد کردیم که اعتبار و پول هست و مشکلی وجود ندارد و قرار داد ما به قوت خود باقی است.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: روز یکشنبه آینده تیمی از این شرکت چینی که با ما قرار داد داشتند به نوشهر سفر می کنند تا از کارخانه بازدید کنند و علاوه بر بازدید از کارخانه، برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز برنامه هایی دارند.

وی با اشاره به مثمر ثمر بودن این سفر، اظهار کرد: کارخانه زباله سوز نوشهر مصوب دور سوم شورای شهر نوشهر است و باید گفت یکی از مفاد قرار داد این بود که هر سفری که از سوی شهرداری نوشهر به کشور چین برای این موضوع انجام شود هزینه تا ۱۲ نفر بر عهده شرکت طرف مقابل است و این سفر نیز با هزینه خود شرکت بود و اینکه گفته می شود با هزینه شهرداری نوشهر و بیت المال بوده است درست نیست.

شهردار نوشهر اظهار کرد: ۲۲ آذر ماه تاریخ بازگشایی پاکات برای انتخاب پیمانکار برای ادامه ساخت کارخانه زباله سوز است و به طور حتم پیمانکاری قوی با گرید بالا نیاز است.