مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد

مدیرکل بهزیستی مازندران از ساماندهی ۵۰ هزار معلول در استان خبر داد و توانمندسازی آنان را برنامه مهم فراروی برشمرد.

به گزارش ونگ وا سعید آرام صبح شنبه در همایش روز معلولان غرب استان در نوشهر اظهار داشت: آنچه برای ما بیش از هر چیزی مهم است، توانمندسازی معلولان است و برنامه‌های بهزیستی در قالب آموزشی و توانمندسازی و قادرسازی متمرکزشده است.

وی ایجاد اشتغال پایدار را از دغدغه‌های معلولان برشمرد و گفت: در دو سال گذشته بهزیستی در اشتغال جامعه هدف رتبه اول را کسب کرده است.

آرام با عنوان اینکه همه معلولان برای آنکه توانمندی خود را بروز دهند باید بستر برای فعالیتشان در جامعه فراهم باشد گفت: اگر معلولان نتوانند از جامعه خود خارج شوند، تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهند بود.

وی مناسب‌سازی اماکن شهری و عمومی را نیاز اساسی معلولان برشمرد و گفت: معلولان نیازمند آن هستند که به‌سادگی از امکانات جامعه استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای مناسب‌سازی معابر و امکانات شهری اظهار داشت: سازمان بهزیستی امسال بنا دارد، نسبت به ساماندهی ایاب و ذهاب و حمل‌ونقل معلولان در جامعه اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات معلولان برای حمل‌ونقل و تردد، خواستار همکاری برای رفع این مشکل شد و بر همراهی دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه فرمانداری‌ها تأکید کرد.

مهر