فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار در شهرستان آمل و کشف بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ونگ وابه نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در پی شکایت افرادی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی دو فرد ناشناس در شهرستان آمل، رسیدگی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، متهمان به کلاهبرداری در یک سایت خرید و فروش اینترنتی محصولات خشکبار، در نقش خریدار کالا طی تماس تلفنی، با خرید و تحویل کالا، به بهانه پرداخت وجه از طریق کارت به کارت، با سوء‌استفاده از اعتماد فروشندگان کالا، بدون پرداخت وجه متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی و پلیسی، متهمان به کلاهبرداری به نام‌های «یوسف ـ م» و «اسماعیل ـ م» را شناسایی کردند.

این مسؤول افزود: مأموران با هماهنگی قضایی و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان این افراد را در عملیاتی غافل‌گیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

میرفیضی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به بیش ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۶ میلیارد ریال اقرار کردند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با سوءاستفاده از اعتماد افراد و شگردهای متقلبانه و مهندسی اجتماعی مرتکب اعمال مجرمانه می‌شوند، به شهروندان توصیه کرد مراقب افراد شیاد باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.