معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی تولید ، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت که به علت ارتفاع زیاد برف و مشکل دسترسی به شبکه های آسیب دیده ، برق بیش از ۵۰ روستای مازندران همچنان قطع است .

محمود رضا حقی فام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نور افزود : با همه تلاش های صورت گرفته ، تکنسین های شرکت برق تاکنون موفق نشده اند برق ۱۵ روستا در شرق و ۴۱ روستای در غرب مازندران را وصل کنند.
استان مازندران دارای ۲ شرکت برق مستقل یکی از نوشهر و دیگری در ساری است .
حقی فام گفت : برای وصل برق مشترکان استان مازندران از ۲ روز پیش اکیپ های امدادی از استان های تهران ، البرز ، قزوین ، گلستان ، گیلان و سمنان با تجهیزات کامل به منطقه اعزام شده اند ، ولی ارتفاع زیاد برف و مشکل دسترسی یافتن به شبکه سبب شد تا برق این روستاها همچنان قطع باقی بماند.
برای رفع خاموشی های ناشی از بحران برف به مازندران به ویژه غرب این استان اعزام شده اند ، اما در وی افزود : در مناطق کوهستانی و ارتفاعات جنگلی مانند ‘ رینه ‘ در جاده هراز یا بخش ‘ چمستان ‘ نور به علت حجم سنگین برف امکان دسترسی نیروهای فنی برای ترمیم شبکه های آسیب دیده در حال حاضر وجود ندارد.
معاون شرکت توانیر گفت : نیروهای فنی شرکت برق علاوه بر تمامی تجهیزات مورد نیاز ، خودروهای بالابر و کمک دار در اختیار دارند و در روزهای اخیر کیلومترها نیز با پای پیاده برای دستیابی به منطقه خرابی شبکه طی مسیر کردند تا موفق شدند بخش تعداد زیادی از مشترکان در نقاط دور دست را وصل کنند.
وی افزود : با این وصف ، مسیر روستاهای باقی مانده چنان دور از دسترس نیروهای فنی است که تنها با بازگشایی برف مسیر ، امکان عزیمت آنان برای ترمیم خرابی شبکه وجود دارد .
حقی فام ابراز امیدواری کرد که با همراهی دیگر ادارات ذیربط به محض بازگشایی مسیرهای دسترسی به شبکه های آسیب دیده ناشی از برف طی امروز و فردا ، برق تمامی مشترکان مازندران وصل شود.
وی گفت : این مشکلات به یقین درقالب گزارشی که تهیه شده به اطلاع وزیر نیرو رسانده خواهد شد ضمن این که در نشست شورای امور توزیع شرکت توانیر نیز مطرح می شود تا راهکاری برای پیشگیری از چنین مشکلاتی اندیشیده شود.
معاون هماهنگی شرکت توانیر از دیروز پنجشنبه برای بازدید از مناطق آسیب دیده ناشی از بحران برف به استان مازندران سفرکرد.
برفی که از روز یکشنبه هفته جاری در مناطق کوهستانی مازندران باریدن گرفته بود ، از دوشنبه شب مناطق جلگه ای استان را هم تحت تاثیر قرار داد و روز چهارشنبه و پنجشنبه با سقوط دمای هوا به اوج خود رسید .
برف و سرما که از صبح امروز جمعه فروکش کرد ، در این مدت گاز و برق مناطقی از مازندران را قطع کرد.
شرکت برق در مازندران بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک دارد.