بخشدار هزارجریب نکا گفت: موج جدید سرما در نکا موجب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستاهای بخش کوهستانی و هزارجریب نکا شده است.

محمد محمدیان امروز  اظهار کرد: کولاک شدید و یخ‌زدگی در نقاط مرتفع کوهستانی نکا، راه‌های ارتباطی جاده‌های مختلف اصلی و فرعی را مسدود کرده است و اکیپ‌های مختلف و دستگاه برف‌روب در حال برف‌روبی در جاده‌های روستایی هستند.

وی افزود: مدیریت بحران شهرستان نکا با برگزاری جلسات مرتب و نیازسنجی‌های مختلف، آمادگی کامل برای امدادرسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی را دارد و همه عوامل امدادرسانی این مدیریت در آماده‌باش کامل قرار دارند و در مناطق کوهستانی در حال بازگشایی مسیرها هستیم.

بخشدار هزارجریب نکا با بیان اینکه منطقه هزارجریب نکا دارای دو محور اصلی لایی و استخرپشت است، عنوان کرد: در حال حاضر این دو محور مسدود شده است و با تمام تلاش برای بازگشایی این محورها نیروهای راهداری، امدادی و دهیاران با دستگاه‌های مختلف وارد عمل عمل شده‌اند.

این مسؤول اضافه کرد: علاوه بر این دو محور اصلی که راه اصلی تردد مردم مناطق روستایی در ۶۵ روستای بخش هزارجریب است تمام راه‌های فرعی این محورها هم مسدود است اما مشکلی در آب، برق، مواد غذایی، نان و … نداریم و سوخت مناسب هم به روستاهای مختلف ارسال شده است.

محمدیان گفت: مهمترین مشکل فعلی منطقه علاوه بر مسدود بودن راه‌ها که از شب گذشته ایجاد شده است، یخ‌زدگی شبکه آب‌رسانی و خسارت وارد شده به باغ‌های مرکبات است که باید با رعایت اخطارهای اعلام شده توسط جهاد کشاورزی و شرکت آب برطرف شود.

وی ادامه داد: یخ‌زدگی در شبکه آب‌رسانی در بسیاری از روستاها به‌دلیل هوای سرد و برف شدید وجود دارد که چون لوله‌های فلزی برای انتقال آب استفاده شده است باید با عایق‌بندی، گرم کردن و پوشش مناسب، از یخ‌زدگی جلوگیری شود.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: از شب گذشته به‌علت تداوم بارش برف و کولاک شدید، بازگشایی راه‌های روستایی در محورهای مختلف هزارجریب نکا با کندی در حال انجام بود که با توجه به مساعد شدن هوا در حال حاضر و درخشش نور خورشید، امیدواریم راه‌ها و محورهای اصلی بخش هزارجریب نکا تا غروب بازگشایی شود.

این مسؤول اظهار کرد: شهروندان و افرادی که قصد سفر به منطقه کوهستانی را دارند باید از تردد خودروها در محورهای مختلف هزارجریب در شرایط فعلی به دلیل لغزندگی و مسدود بودن راه‌ها جلوگیری و سفر خود را به بعد از بازگشایی راه‌ها و عادی شدن شرایط معطوف کنند.

محمدیان افزود: با توجه به حجم زیاد بارش برف، تشدید و تداوم آن از شب گذشته تاکنون و گزارش بارش برف تا یک متر در برخی از مناطق کوهستانی نکا، تردد در این مسیر تنها با زنجیر چرخ و رعایت مسائل ایمنی و همراه داشتن امکانات و تجهیزات امکان‌پذیر است.

وی با اعلام اینکه با وجود تداوم بارش برف و برودت هوا در طول چهار روز گذشته در مناطق کوهستانی نکا، تاکنون هیچ برآورد خسارتی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: امدادرسانی و خدمات‌رسانی به روستاها به‌عنوان اولویت اول در حال انجام است و خسارت‌ها با مساعد شدن هوا در روز شنبه تا یک‌شنبه اطلاع‌رسانی می‌شود./ فارس