مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: بیش از ۲۴۰ میلیون لیتر نفت کوره در مخازن نیروگاه نکا ذخیره شده است.

حسینعلی طالبی با اشاره به وجود یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق در مازندران، بیان کرد: بیش از ۲۴۰ میلیون لیتر نفت کوره در مخازن نیروگاه ذخیره شده است.

 وی تأمین مناسب سوخت نیروگاه نکا را جزو برنامه‌های جدی این شرکت برشمرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ماههای قبل سوخت‌رسانی به نیروگاه نکا انجام شد.

طالبی تأکید کرد: در حال حاضر نیروگاه شهید سلیمی نکا از محل ذخیره سوخت خود استفاده می‌کند و از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای روزانه حدود سه میلیون لیتر نفت کوره به نیروگاه ارسال می‌شود.

حسینعلی طالبی بابیان اینکه خدمات سوخت‌رسانی در کشور باید با کمترین چالش مواجه باشد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی، تدابیر وتلاشهای شبانه‌روزی در منطقه ساری و نواحی تابعه در طول سال به‌منظور تأمین و توزیع سوخت به‌خصوص در شرایط بحرانی، مصرف‌کننده‌ها نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای در تأمین سوخت داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت: تأمین مناسب سوخت نیروگاه نکا جزو برنامه‌های جدی این شرکت است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ماههای قبل سوخت‌رسانی به نیروگاه نکا با جدیت انجام شد.

مدیر شرکت نفت منطقه ساری به اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های نفتی منطقه ساری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر امکان ذخیره‌سازی بسیار مناسب انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه ساری وجود دارد.

وی از اقدامات انجام‌شده این شرکت در بحران قطعی گاز در سال ۸۶ در مازندران گفت و تصریح کرد: منطقه ساری از بحران سرمای شدید و افت فشار گاز سربلند بیرون آمد.

طالبی دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه نفت منطقه ساری را برنامه‌ریزی برای دریافت بنزین سوپر در مازندران عنوان کرد و یادآور شد: توانمندی منطقه ساری در تأمین این فرآورده به حدی است که سایر استان‌های شمالی نیز زیرپوشش فعالیت‌های این شرکت قرار دارند./ مهر