مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری:

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری گفت که هر شهروند ساروی در روز حدود یک کیلوگرم زباله تولید می کند که ۲ برابر شهرهای همطراز است .

ونگ وا: یاسر بهارفر عصر دوشنبه در آئین اهدای جوایز شهروندان خوش حساب شهر ساری ، افزود : در مجموع روزانه حدود ۳۰۰ تن زباله از سطح شهر ساری جمع آوری و در ۱۳۰ کیلومتری این شهر در منطقه پشت کوه منتقل و دفن می شود.
وی اظهارداشت : شهرداری سالانه برای جمع آوری و دفن زباله شهروندان ساری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه می کند که این هزینه پنج برابر میزان عوارض خدمات شهری پرداختی از سوی شهروندان این شهر است.
او افزود : هر خانوار ساروی در سال یک میلیون ریال بابت دریافت خدمات شهری در این شهر عوارض به شهرداری پرداخت می کند که ۵۰ درصد کمتر از میزان عوارض مصوب وزارت کشور است.
بهارفر گفت : وزارت کشور سرانه عوارض خدمات شهری را برای هر خانوار شهری حدود ۲ میلیون ریال مصوب کرده که در ساری طبق مصوب شورای اسلامی شهر از هر خانوار یک میلیون ریال عوارض در سال دریافت می شود.
وی علت کاهش ۵۰ درصدی عوارض خدمات شهری از سوی شورای اسلامی شهر ساری را کمک به خانوارهای کم درآمد در این شهر اعلام کرد.
** اجرای طرح تفکیک زباله ، شاید وقتی دیگر
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری گفت که طرح مطالعاتی تفکیک زباله از مبداء شهر ساری در دست بررسی است و با پایان طرح مطالعاتی، کار اجرایی در دستور قرار می گیرد.
بهارفر زمان دقیقی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء برای شهرساری مرکز مازندران اعلام نکرده است.
وی افزود : برای اجرای طرح تفکیک زباله در شهر ساری باید برنامه فرهنگ سازی این طرح در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم این برنامه را به درستی عملیاتی کنیم.
مازندران ۵۸ شهر دارد که ۵۳ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان در مناطق شهری سکونت دارند و ۱۰ درصد از این جمعیت در شهر ساری مرکز استان سکونت دارند.
سازمان پسماند در سال ۸۹ در بدنه شهرداری ساری تصویب شد و این سازمان علاوه بر جمع آوری زباله شهری کار دریافت عوارض نوسازی را نیز انجام می دهد./ ایرنا