مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مطرح کرد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در ترویج و احیای فرهنگ وقف بسیار اثرگذار است گفت: رسانه ها مهمترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند.

به گزارش  ونگ وا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف، با اشاره به اینکه ترسیم جلوه های مختلف موقوفات به عهده رسانه ها است اظهار کرد: باید بازگویی و ترویج وقف نوین در جامعه نهادینه شود و وقف مشارکتی به عنوان وقف نوین توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه هستیم خاطر نشان کرد: باید فرهنگ وقف به صورت هنرمندانه توسط رسانه ها در جامعه احیا شود.

علیزاده وقف را تبدیل ثروت فردی به پشتوانه عمومی مردم و مسیر عدالت خواهی دانست و افزود: وقف در خدمت بشریت است بیاییم با تولید و توزیع آگاهی بخشی در جامعه به اوقاف کمک کنید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه هر خبرنگار یک وقف جدید شعار امسال دهه وقف باشد اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند به افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص وقف کمک کنند.

 وی با اشاره به اینکه اصل وقف بازوانی برای نظام و حاکمیت است. خاطر نشان کرد: بهتر است تعاملات مسئولان با اوقاف توسط رسانه ها نهادینه شود.

 ثبت ۷۴ وقف جدید در مازندران

 علیزاده با اشاره به اینکه ۷۴ وقف جدید در مازندران ثبت شده است خاطر نشان کرد: ۲۵ هزار متر مربع مساحت وقف های جدید است و ۵۰ میلیارد ریال ارزش این موقوفات است.

 مدیر کل اوقاف مازندران با بیان اینکه شهرهای بابل، ساری، بهشهر جز شهرهای  برتر در حوزه وقف هستند  گفت: بابل و بهشهر با ۹ وقف رتبه اول، ساری و قائمشهر به ترتیب رتبه دوم و سوم را در وقف جدید کسب کرده اند و برجسته ترین وقف مربوط به حاج حسن علیزاده به مساحت هزار متر مربع بوده و موقوفه میر هادی و آمنه حاجی زاده در بهشهر به مساحت هزار متر مربع است.

علیزاده با اشاره به اینکه در سالجاری ۶۰۵ سند موقوفه به تععداد بیش از ۸ هزار و ۷۹۸ رقبه با مساحت ۷ هزارو ۵۲۳ هکتار سند د ار شده است خاطر نشان کرد: ۴۰۰ هکتار از اراضی موقوفات صادر شده قطعی است.

وی در ادامه از شناسایی ۱۸ موقوفه جدید الکشف خبر داد و افزود: هزار و ۵۰۰ سند اجاره جدید تنظیم و ۸هزار سند اجاره تمدید و تجدید شده است.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان اینکه ۱۶۲ پروژه عمرانی بقاع متبرکه در حال احداث استان به مساحت ۲ هزارو ۹۸۰ متر مربع رو به پیشرفت و توسعه است خاطر نشان کرد: ۶۰ تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه عمرانی بقاع متبرکه داشتیم.

نهادینه کردن شعار همه واقف باشیم با نگاه بسیجی و جهادی در جامعه توسط رسانه ها

وی با بیان اینکه نهادینه کردن وقف در جامعه با کمک رسانه ها صورت می گیرد گفت: وقف می تواند یک رسانه باشد و نقش خبرنگاران در کنار وقف دارای اهمیت است زیرا با کمک ابزار و حرفه شان است که می توانند فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند.

 علیزاده تصریح کرد: وقف برای مقاصد نامشروع خط قرمز است هیچ خط قرمزی در نوع نیات واقفین در حوزه وقف نداریم.

وی وقف را کلکسیونی از خوبی ها در جامعه، سرآغاز برخورد کریمانه واقف، هدیه عزت واقف به  مردم و جامعه بشری بر شمرد و افزود: تحقق شعار همه واقف باشیم نردبان محکم برای رسیدن به قله اقتصاد مقاومتی است و می شود با تحقق شعار همه واقف باشیم براحتی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد عبور  کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه با شعار همه واقف باشیم باید در هر خانواده یک وقف ایجاد کنیم، تصریح کرد: هنوز نیازهای روز جامعه به‌درستی به جامعه معرفی نشده است و در این راستا نیازمند حمایت خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.

مدیر کل اوقاف مازندران در پایان خاطر نشان کرد: وقف راه تکریم و برخورد کریمانه نسبت به افراد آسیب پذیر جامعه است و اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات جامعه است.