بخشدار هزارجریب نکا از بارش برف در محورهای مختلف کوهستانی این شهرستان خبر داد و گفت: با وجود بارش برف از روز گذشته تاکنون، تمامی محورهای کوهستانی باز و تردد در آن جریان دارد.

 محمد محمدیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو  فارس از شهرستان نکا، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰سانتی‌متر برف در مناطق کوهستانی بر زمین نشسته است اما تمام محورهای منتهی به روستاهای مختلف باز است و تردد در حال انجام است.

وی افزود: با وجود بارش برف از ساعت‌های اولیه روز گذشته تاکنون، هیچ انسداد جاده، ریزش و یا رانشی بودن جاده‌ها گزارش نشده است و تصادفی هم اعلام نشده است که امیدواریم در ادامه هم با رعایت مقررات و توجه به هواشناسی و استفاده از تجربیات راهداران، امنیت را برای خود و خانواده رقم بزنیم.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: ماموران راهداری در حال حاضر، برف‌روبی و نمک‌پاشی را در دستور کار قرار داده‌اند که توصیه داریم حتما برای افزایش امنیت بیشتر و تردد در محورهای کوهستانی، وسیله نقلیه را به وسایل زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

این مسؤول ادامه داد: با آغاز بارش برف در محورهای کوهستانی در همان ساعات اولیه، مأموران راهداری با تجهیزات کامل به این مناطق اعزام و با ماشین‌آلات خود به برف‌روبی، نمک‌پاشی و پاک‌سازی جاده‌ها، محورها و راه‌های مختلف روستایی مشغول شدند.

محمدیان گفت: توصیه می‌شود به دلیل بارش برف در محورهای مختلف روستایی این شهرستان و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان عزیز با رعایت و لحاظ کردن سرعت مطمئنه، حفظ فاصله طولی خود با سایر خودروها، زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده برف در نقاط مختلف، یادآور شد: با توجه به اینکه رانندگی در برف بسیار متفاوت است؛ رانندگان موارد مختلف راهنمایی و رانندگی را در شرایط فعلی رعایت کنند و با دقت لازم و با تسلط کامل بر جاده رانندگی کنند.

بخشدار هزارجریب نکا با تاکید مجدد بر  به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ برای رانندگان، افزود: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوای استان مازندران به خصوص در مناطق کوهستانی و ادامه بارش برف زمستانی در این مناطق، امیدواریم با رعایت مسائل ایمنی در رانندگی، سفر خوشی را سپری کنند.

محمدیان گفت: وجود کاهش دمای هوا در مناطق هزارجریب نکا، لغزندگی و کاهش دما را در این مناطق و به‌ویژه در ارتفاعات به همراه دارد که امیدواریم مردم و رانندگان با پرهیز از مسافرت‌ها و رفت‌و آمدهای غیرضروری در این مناطق و توجه به هشدارهای مأموران راهداری، از بروز حوادث جلوگیری کنند.