استاندارمازندران گفت: عليرغم قرار گرفتن مازندران در شمار 6 استان برتر كشور در اقتصاد مقاومتي، دستگاه هاي اجرايي بايد فعاليت هاي خود در اين راستا را جدي بگيرند.
به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان با اشاره به اين كه اقتصاد مقاومتي، يك برنامه مقطعي نيست، تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي، راهبرد رهايي بخش اقتصاد كشور است و برنامه يي مهم تر از آن نداريم و مديران بايد در اين خصوص فعال تر عمل كنند.

استاندار با اشاره به اين كه عليرغم قرار گرفتن مازندران در شمار 6 استان برتر كشور در اقتصاد مقاومتي، دستگاه هاي اجرايي بايد فعاليت هاي خود در اين راستا را جدي بگيرند، گفت: اقتصاد مقاومتي نبايد در حد يك كار اداري تلقي شود، چرا كه تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي آن قدر مهم است كه مقام معظم رهبري راسا مسايل آن را به صورت مستمر دنبال مي نمايند.

رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان، با اشاره به اهميت ايجاد تغيير در وضع پخت نان و كيفيت آن، تاكيد كرد: بايد عزم جدي و پيگيري هدفمند و با برنامه در خصوص نيروي انساني، بهداشت، طبخ، كيفيت و وزن نان و نظارت دقيق بر مسايل مرتبط با پخت نان به عنوان يكي از محورهاي 54 گانه پروژه هاي اقتصاد مقاومتي در استان صورت گيرد.

وي با بيان اين كه توسعه صادرات، از سياست هاي مهم اقتصاد مقاومتي است و توليد با نگاه صادراتي بايد صورت گيرد، خاطر نشان ساخت: بايد ظرفيت توليد استان احصا شود و بر اساس برنامه ريزي دقيق نسبت به افزايش توليد و صادرات اقدام گردد.

استاندار با اشاره به اين كه راه اندازي پنجره واحد يك گام مثبت و رو به جلو در روند سرمايه گذاري در استان بوده است، ياد آور شد: فرايند استعلامات در جاهايي كه لازم نيست به منظور سرعت بخشيدن به كار حذف شود و مديران از اختيارات استاني تفويض شده استفاده نمايند.

ربيع فلاح، بر ضرورت پيوست زيست محيطي براي پروژه هاي مختلف تاكيد كرد و افزود: اختيارات كامل و اظهار نظرها نبايد در يكجا متمركز شود و فرآيندهايي كه موجب كند شدن روند كار در اعطاي مجوز مي شود، كنار گذاشته شود.

مقام عالي دولت در مازندران، با تاكيد بر اين كه بايد به سرمايه گذاران احترام گذاشت و از اراده آنان براي سرمايه گذاري استقبال نمود، ابراز داشت: فرآيندهاي انجام كار در پنجره واحد كوتاه شود.

 در اين جلسه كه معاونين استاندار مازندران و برخي مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند، محمود نور بخش، رييس سازمان برنامه و بودجه استان، گزارشي از آخرين اقدامات اين سازمان در حوزه سرشماري و ستاد اقتصاد مقاومتي ارايه نمود.

نوربخش با اشاره به اين كه در سرشماري نفوس و مسكن استان، قريب 92.1 درصد پيشرفت كار داشته ايم كه 3 درصد بالاتر از نرم كشوري است، تصريح كرد: 54 پروژه در برنامه اجرايي اقتصاد مقاومتي استان تعريف شده است و اين ستاد تا كنون 9 جلسه داشته است كه از اين تعداد 6 جلسه در حوزه كشاورزي، صنعت و گردشگري بوده است.


مازندران جزء 6 استان برتر در اقتصاد مقاومتي / هر فعاليتي بايد پيوست زيست محيطي داشته باشد