معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که در سه سال گذشته با همراهی مردم جرایم شاخص در استان از سه تا 43 درصد کاهش یافته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا یونسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ افزود : مازندران از امن ترین استان های کشور است و حضور و همکاری مردم اجازه هیچ گونه ناامنی را در این استان نمی دهد.
وی با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای دخیل در حفظ امنیت استان ، گفت : امینت موجود در استان امنیتی پایدار است به خاطر این که از زیرساخت های امنیتی مناسب مانند جمعیت فهیم ، پایبند به ارزش های دینی و مذهبی و اخلاقی برخوردار است و از سوی دیگر نیز دستگاههای مسئول بدرستی وظایفشان را انجام می دهند .
معاون استاندار مازندران در عین حال بر ضرورت فراهم آوری زیرساخت های مدرن برای حفظ و ارتقاء امنیت استان تاکید کرد و گفت : استانداری مازندران 50 میلیارد ریال برای خرید دوربین های مداربسته هزینه کرده است که باید در نقاط مختلف شهرهای استان نصب شود.
وی افزود : بهتر است شهرهایی که دوربین مداربسته را تاکنون نصب نکرده اند ، هر چه سریع تر اقدام کنند.
یونسی گفت : همچنین شهرداری ها باید هر چه سریع تر نسبت به تامین هزینه دکل و فیبر نوری اقدام کنند تا زمینه برای نصب دوربین های مداربسته فراهم شود .
معاون استاندار مازندران به سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی در زیرساخت های فن آوری اطلاعات استان در طول سه سال فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و افزود : مازندران از جمله استان هایی است که حجم باند اینترنت و تعداد کاربران آن بعد از تهران دومین استان است.
** سیمرغ ، پیشگام
معاون استاندار مازندران همچنین به تاسیس شهرستان سیمرغ در سال 91 اشاره کرد و گفت : طی بررسی های به عمل آمده این شهرستان از خیلی از شهرهای مازندران در استقرار ادارات پیشگام بوده است که باید در حل مشکلات زیرساخت های شهرستان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه اگر چه دولت موظف به تخصیص بودجه برای شهرستان هاست ، افزود : باید بدانیم که بسیاری از تلاش ها به هماهنگی های درون شهرستان باز می گردد.