خبرگزاری فارس: ابوالشهدا طوسی به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شهیدان محمدحسن، محمدحسین و محمدابراهیم طوسی صبح امروز بر اثر عارضه مغزی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 ابوالشهدا حاج محمدعلی طوسی، پدر شهیدان محمدحسن، محمدحسین و محمدابراهیم طوسی صبح امروز بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان شفای ساری در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

ابوالشهدا طوسی در سال‌های دفاع مقدس همراه با فرزندان خود در جبهه حضور داشت و شجاعانه لباس مجاهدت و رزمندگی را به تن کرده بود.

سال گذشته خانواده شهید طوسی طی دیداری مهمان مقام معظم رهبری بودند که معظم له از این پدر رزمنده دلجویی کرده بودند.

سرلشکر شهید محمدحسن طوسی قائم‌مقام لشکر ویژه 25 کربلا در 18 فروردین ماه 1366 در دشت خونین شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از سال‌ها فراق و هجران در سال 1374 استخوان‌پاره‌های مطهرش به آغوش خانواده بازگشت.

بسیجی شهید محمدابراهیم طوسی در 4 اسفند ماه 1366 در عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات جام شهادت را سرکشید.

سرباز گمنام امام زمان (عج) شهید محمدحسین طوسی 16 مهر ماه 1374 در تهران بر اثر ترور به شهادت رسید.

 


شهیدان محمدحسین، محمدحسن و محمدابراهیم طوسی

مراسم تشییع پیکر ابوالشهدا طوسی صبح یک‌شنبه مصادف با روز اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) از مصلای شهرستان نکا به سمت زادگاهش روستای طوسکلا انجام می‌شود.

پيام تسليت نماينده ولي فقيه و استاندار مازندران به مناسبت در گذشت پدر شهيدان طوسي
 این پدر مبارز و فداکار و ذاكر اهل بيت عليهم السلام كه خود در عرصه دفاع مقدس حاضر بود در مسير حفظ و حراست از دستاوردها و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش كرد،� با عزت و سربلندي زيست و در این مسیر نورانی و الهي سه فرزند رشيد و برومند خود را تقدیم اسلام و انقلاب نمود
پيام تسليت آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران و ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران به مناسبت در گذشت پدر شهيدان طوسي
انا لله و انا الیه راجعون
«يا ايتها النفس المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه»
سلام و درود خدا بر خانواده هاي وارسته و عزيز شهدا كه با تقدیم فرزندان برومند ، رشید و مومن خویش برای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی، از هیچ فداکاری و مجاهدتی دریغ نکردند.
درگذشت ابوالشهدا ، اسوه صبر و ایثار و مقاومت شاد روان  حاج  محمدعلی طوسی والد بزرگوار شهیدان گرانقدر محمدحسین، محمدحسن«قائم‌مقام لشکر ۲۵ کربلا» و محمدابراهیم طوسی موجب تألم و تاثر گرديد.
این پدر مبارز و فداکار و ذاكر اهل بيت عليهم السلام كه خود در عرصه دفاع مقدس حاضر بود در مسير حفظ و حراست از دستاوردها و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش كرد،  با عزت و سربلندي زيست و در این مسیر نورانی و الهي سه فرزند رشيد و برومند خود را تقدیم اسلام و انقلاب نمود که یاد و نامشان در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و ديار علويان مازندران سرافراز برای همیشه ماندگار و جاودانه است.
اينجانبان در گذشت اين عزيز سفر كرده را در آستانه اربعين حسيني تسليت و تعزيت گفته و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی، همنشینی با سيد و سالار شهيدان كربلا حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)  و فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبرجميل و اجر جزيل مسألت مي نمائيم .
نورالله طبرسي                                        ربيع فلاح جلودار
نماينده ولي فقيه در مازندران             استاندار مازندران
پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید کشور
نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم «حاج محمد علی طوسی» پدر شهیدان سرافراز «سردار محمد حسن، محمد حسین و محمد ابراهیم طوسی» را تسلیت گفت

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم «حاج محمد علی طوسی» پدر شهیدان سرافراز «سردار محمد حسن، محمد حسین و محمد ابراهیم طوسی» را تسلیت گفت.
در متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی آمده است : مرحوم «حاج محمد علی طوسی» پدر شهیدان سرافراز «سردار محمد حسن، محمد حسین و محمد ابراهیم طوسی» سبک بال پر گشود و به سوی معبود خود شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان شهیدش درود می‌فرستم.
پدری که خالصانه و برای رضایت حضرت حق از عزیزترین سرمایه‌های خویش گذشت تا روح قدسی آن طاهران ملکوت، حافظ و پاسدار نظام و میهن اسلامی‌مان باشد.
در بخشی دیگری از این پیام آمده است : با عرض تسلیت به خانواده معزز ایشان، از خداوند متعال علو درجات را برای آن عزیز سفر کرده و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم. انشاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار خواهد گردید.