نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در مازندران انجام یک پروژه بسیار سخت است چرا آنقدر مانع تراشی وجود دارد مثلا منطقه آزاد هنوز اعلام نشده کلی بحث پیش آوردند

21232t-jpg

به گزارش ونگ وا به نقل از ایسنا ، آیت الله نورالله طبرسی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ایران و مازندران با بیان اینکه برای دست یابی به اقتصاد قدرتمند باید روحیه استقلال طلبانه خود را حفظ کنیم، اظهار کرد: نفت اقتصاد کشور را تنبل کرده بود و الان فرصت مناسبی برای توسعه اقتصاد غیر نفتی به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: باید دست ها را بالا زد و روی سفره خودمان بنشینیم این درست نیست که به غرب و کمک های غربی امید داشته باشیم.

طبرسی تاکید کرد: تفکر و اندیشه ها باید ایرانی،مستقل و قدرتمند باشد و این دید غربی که در برخی موضوع ها به وجود آمده راه حل مشکلات نیست.

وی واردات و اتکا به نفت را دلیل بیماری اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع موجب تغییر در تفکر تولیدکنندگان و مطالبه آنان در توسعه اقتصاد غیر نفتی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اقتصاد امری علمی نیست و عمل را می طلبد، اظهار کرد: اقتصاد یعنی بازار و معیشت مردم که تولیدکنندگان راه بلد این راه هستند.

وی تاکید کرد: نمی توانیم برای تولید و بازار سرنوشتی را ترسیم کنیم بلکه باید آن را راحت بگذاریم تا کار خودش را بکند اینگونه اقتصاد راهش را پیدا می کند و به بیراهه نمی رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران نقش اتاق بازرگانی را در صادرات موثر دانست و خاطرنشان کرد: اتاق می تواند از تجربه ها و ارتباط های خود در بیان مطالبات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استفاده کند.

وی گفت: باید در اقتصاد فعالیتی انقلابی داشت و انقلاب قائل به شخص نیست چون همه مردم را شامل می شود از این رو برای انقلابی شدن و انقلابی ماندن می بایست تقوا و اعتقاد داشت.

طبرسی با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید در کنار یکدیگر باشند و گره های کور را باز کنند، اظهار کرد: در مازندران انجام یک پروژه بسیار سخت است چرا آنقدر مانع تراشی وجود دارد مثلا منطقه آزاد هنوز اعلام نشده کلی بحث پیش آوردند.

وی با بیان اینکه از منافع شخصی یا منطقه ای باید دست شست، گفت: به فکر توسعه مازندران باشید که توسعه استان توسعه تمامی شهرها و مناطق استان را در برمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر واردات اصولی و صادرات منطقی داشته باشیم یقینا دیگر این مشکل ها در اقتصاد استان خودنمایی نمی کند.