رئیس انجمن ضایعه نخاعی مازندران گفت که سفارت ژاپن در تهران تجهیزات آب درمانی برای معلولان ضایعه نخاعی استان خریداری می کند.

بنیامین محسنی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تجهیزات پس از اتمام سالن استخر ویژه معلولان نخاعی ساری ارسال می شود و به همین دلیل باید هر چه سریع تر این سالن تکمیل شود.
وی گفت که در حال حاضر با همکاری شهرداری ساری ، سالن استخر ویژه معلولان نخاعی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
محسنی با اشاره به اینکه سفارت ژاپن 2 سال پیش 90 هزار یورو تجهیزات درمانی و ورزشی برای این انجمن خریداری کرده بود که در سالن مرکز فیزیوتراپی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است، بیان داشت : سفارت ژاپن در تهران نگاه ویژه ای به معلولان دارد و از آنجائی که در ساخت تجهیزات پزشکی پیشرو است ، وعده کرده تا جدیدترین تجهیزات آب درمانی را برای این انجمن خریداری کند.
وی تعداد معلولان ضایعه نخاعی عضو انجمن استان را 876 نفر اعلام کرد و افزود : استخر ویژه معلولان در ساری به وان های مخصوص ، جکوزی با امکانات ویژه و دیگر دستگاههای آب درمانی برای کاربری معلولان ضایعه نخاعی تجهیز می شود.
استفاده از استخر آب همراه با امکانات پیشرفته ویژه معلولان نخاعی برای گردش خون و فرار از زخم بستر ضروری است .
علت ضایعه نخاعی 46 درصد از معلولان زیر پوشش انجمن ضایعه نخاعی مازندران تصادف و 39 درصد هم سقوط بوده است.
تنها هفت درصد از این معلولان به صورت مادر زادی دچار ضایعه نخاعی بودند و هشت درصد نیز بر اثر سایر عوامل معلول شدند.
18 درصد از معلولان ضایعه نخاعی عضو این انجمن از ناحیه گردن ، 24 درصد از ناحیه سینه و 58 درصد نیز از کمر فلج هستند.