استاندار مازندران گفت : دولت برای حمایت از صادرکنندگان مازندرانی یک هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی مصوب کرده است.

 ربیع فلاح جلودار روز پنج شنبه در تجلیل از صادرکنندگان برتر مازندران در ساری افزود : این مشوق های صادراتی در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صادرکنندگان استان قرار داده می شود.
وی اضافه کرد : دولت به دلیل محدودیت های مالی توان زیادی برای کمک به صادرکنندگان ندارد و ما بایداین مشوق ها را پیگیر باشیم تا به استان تخصیص داده شود.
نماینده عالی دولت در مازندران تاخیر در برخی وعده های مالی دولت را ناشی از مشکلات مالی اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا با مساعد شدن حوزه مالی دولت به این وعده ها جامه عمل بپوشاند.
** پسابرجام نقطه امید صادرات
استاندارمازندران گفت که پسابرجام باعث کشاندن کشورهای خارجی به ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورمان شده است.
ربیع فلاح افزود : تمام کشورهای 1+5 به جز آمریکا به تعهدات خودشان در قبال توافق برجام پایبند هستند و اکثر این کشورها تعهدات خود را عملی کردند.
وی اضافه کرد : امروز پایبندی به توافق برجام باعث شده تا با انتخاب ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا، کشورهای اروپایی به دنبال پایبندی این کشور به توافق برجام به نیابت از ایران باشند.
استاندارمازندران گفت :این روند نشان می دهد که پسابرجام با وجود برخی کارشکنی ها کارگشایی خوبی برای کشور داشته و کشورها نیز به تعهداتشان پای بند هستند.
** تصمیم برای صادرات مرکبات
استاندارمازندران مهمترین دغدغه فعلی استان را تولید مازاد بر مصرف مرکبات در استان اعلام کرد و گفت که تلاش می شود تا بازار خوبی برای صادرات این محصول باغی به خارج فراهم شود.
فلاح افزود : همچنین رایزنی با مسوولان استانی انجام شده تا بتوانیم در بازارهای داخلی نیز بازار فروش این محصول را افزایش دهیم.
در پایان این همایش از25 صادرکننده برتر مازنی در استان قدردانی شد.
مازندران در سال گذشته 450 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد و در هفت ماهه امسال نیز 270 میلیون دلار کالا از این استان به خارج کشور صادر شد. ایرنا