فرماندار بهشهر خواستار اعمال مدیریت واحد برای توسعه همه جانبه منطقه گردشگری عباس آباد این شهرستان شد.

سید خالق سجادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا یکپارچه کردن مدیریت این منطقه را مهم ترین زیرساخت مورد نیاز برای توسعه آن دانست و از دستگاههای ذیربط خواست تا برای کنار گذاشتن مدیریت چندگانه قدم اساسی بردارند.
منطقه گردشگری عباس آباد که به خاطر محوطه تاریخی و پارک جنگلی دارای شهرت است ، هم اکنون با مدیریت میراث فرهنگی و منابع طبیعی اداره می شود.
فرماندار بهشهر گفت : تاکنون جلسات متعددی پیرامون واگذاری این مجموعه تاریخی ، فرهنگی و گردشگری انجام شد ، ولی لازمه به سرانجام رسیدن این تلاش ها ، یکپارچگی مدیریتی آن است.
وی افزود : برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار در بخش گردشگری نیازمند همکاری همه دستگاههای متولی و کنار گذاشتن بخشی نگری هستیم .
سجادی گفت : در بازدیدی هم که اخیرا رئیس شورای عالی جنگل های کشور و هیات همراه از منطقه عباس آباد داشتند ، تمام این موارد و ظرفیت های موجود اطلاع رسانی و مقرر شد بررسی های لازم انجام شود.
وی افزود : پارک و مجموعه تاریخی عباس آباد مهم ترین ظرفیت گردشگری بهشهر است که در حال تهیه طرح جامع آن هستیم و توسعه این منطقه گردشگری هم از خواسته‌های مردم است که با توجه به تجمیع منطقه طبیعی با میراث تاریخی ، باید در نهایت دقت این کار انجام شود.
او ادامه داد : با توجه به ظرفیت های فراوان منطقه گردشگری عباس آباد و وجود طبیعت بکر، کاخ عباس آباد و مجموعه تاریخی آن، امیدواریم با استفاده از مدیریت واحد ، با برنامه ریزی منسجم از بسترهای موجود برای توسعه گردشگری نهایت استفاده را ببریم .
مجموعه تاریخی عباس آباد در 9 کیلومتری شرق شهر بهشهر و در دامنه رشته کوه های البرز واقع است.
این مجموعه به عنوان یکی از باغ های ایرانی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.